GoPro kamera på hjälm... ?

Prata om allt mellan himmel och jord.
Användarens profilbild
Walfrid
LynxTalk Member
Skoter: Lynx Rave 600 SDI -08

GoPro kamera på hjälm... ?

Inlägg av Walfrid »

Tja.
Är det någon som har monterat eller vet någon som har monterat en GoPro kamera på en Airoh aviator ?
Hjälmen har i princip ingen plan yta alls så jag har problem med att få det dubbelhäftande fästet att sitta ordentligt :(
Användarens profilbild
Larssort
LynxTalk Member
Skoter: Lynx x-trim 550 -07

Re: Gopro på hjälm

Inlägg av Larssort »

har du inte böjda fästet? sitter mycket bättre på hjälm med dom här: http://www.webhallen.com/se-sv/hemelekt ... ed_mounts/
Användarens profilbild
Walfrid
LynxTalk Member

Inlägg av Walfrid »

Larssort skrev:har du inte böjda fästet? sitter mycket bättre på hjälm med dom här: http://www.webhallen.com/se-sv/hemelekt ... ed_mounts/
Jo jag har curved mounts men det passar inge bra ändå:( Sätter jag den uppe på hjälmen så är det bara mitten på fästet som är i kontakt med hjälmen och om jag sätter den på sidan om hjälmen så är det bara hörnen på fästet som är i kontakt....
Användarens profilbild
Larssort
LynxTalk Member
Skoter: Lynx x-trim 550 -07

Inlägg av Larssort »

då vare fan värre :( du får väl köra med kameran på en pinne på ryggen :)
Användarens profilbild
Walfrid
LynxTalk Member

Inlägg av Walfrid »

Jag tror jag ska prova sätta ett extra lager dubbelhäftande uppe på hjälmen innan jag sätter dit det riktiga fästet. På så sätt planar man kanske ut ytan en aning :)
Användarens profilbild
DW...
LynxTalk Member
Skoter: Rex 800RE -10

Inlägg av DW... »

Monterade min kamera med vinkelfästet till höger om hakan med små genomgående RF-skruvar och nylock muttrar. Var givetvis noga med att ha dom kort på insidan så ingenting kan åka igenom dämpningen vid en eventuell smäll. Har "curved" fästet inklusive d-häftande tejp. Genom en bra placering och små skruvar så har inte hjälmens hållfasthet påverkats nämnvärt. Garanterat stum kamera som inte försvinner i snön...
Att borra i en hjälm är alltid en risk givetvis, inte att rekommendera alls om du har en Full-carbon hjälm. Men en composite hjälm som du inte borrar i "huvud" delen klarar det bättre. Dom är ju dessutom nitad till hakbandet högre upp.

OBS!
Detta görs givetvis ändå på egen risk.. :fy: :fy: :fy:
Gör ingenting om du är det minsta osäker på vad håller på med, tar absolut inget ansvar för
spräckta hjälmar..!!!
Kan laga det mesta, men inte mat...
Skriv svar