Tja.
Är det någon som har monterat eller vet någon som har monterat en GoPro kamera på en Airoh aviator ?
Hjälmen har i princip ingen plan yta alls så jag har problem med att få det dubbelhäftande fästet att sitta ordentligt :(
GoPro kamera på hjälm... ?
- Larssort
- LynxTalk Member
- Skoter: Lynx x-trim 550 -07
Re: Gopro på hjälm
har du inte böjda fästet? sitter mycket bättre på hjälm med dom här: http://www.webhallen.com/se-sv/hemelekt ... ed_mounts/
- Walfrid
- LynxTalk Member
- Skoter: Lynx Rave 600 SDI -08
Jo jag har curved mounts men det passar inge bra ändå:( Sätter jag den uppe på hjälmen så är det bara mitten på fästet som är i kontakt med hjälmen och om jag sätter den på sidan om hjälmen så är det bara hörnen på fästet som är i kontakt....Larssort skrev:har du inte böjda fästet? sitter mycket bättre på hjälm med dom här: http://www.webhallen.com/se-sv/hemelekt ... ed_mounts/
- Larssort
- LynxTalk Member
- Skoter: Lynx x-trim 550 -07
då vare fan värre :( du får väl köra med kameran på en pinne på ryggen 
- Walfrid
- LynxTalk Member
- Skoter: Lynx Rave 600 SDI -08
Jag tror jag ska prova sätta ett extra lager dubbelhäftande uppe på hjälmen innan jag sätter dit det riktiga fästet. På så sätt planar man kanske ut ytan en aning 
Monterade min kamera med vinkelfästet till höger om hakan med små genomgående RF-skruvar och nylock muttrar. Var givetvis noga med att ha dom kort på insidan så ingenting kan åka igenom dämpningen vid en eventuell smäll. Har "curved" fästet inklusive d-häftande tejp. Genom en bra placering och små skruvar så har inte hjälmens hållfasthet påverkats nämnvärt. Garanterat stum kamera som inte försvinner i snön...
Att borra i en hjälm är alltid en risk givetvis, inte att rekommendera alls om du har en Full-carbon hjälm. Men en composite hjälm som du inte borrar i "huvud" delen klarar det bättre. Dom är ju dessutom nitad till hakbandet högre upp.
OBS!
Detta görs givetvis ändå på egen risk..
Gör ingenting om du är det minsta osäker på vad håller på med, tar absolut inget ansvar för
spräckta hjälmar..!!!
Att borra i en hjälm är alltid en risk givetvis, inte att rekommendera alls om du har en Full-carbon hjälm. Men en composite hjälm som du inte borrar i "huvud" delen klarar det bättre. Dom är ju dessutom nitad till hakbandet högre upp.
OBS!
Detta görs givetvis ändå på egen risk..
Gör ingenting om du är det minsta osäker på vad håller på med, tar absolut inget ansvar för
spräckta hjälmar..!!!
Kan laga det mesta, men inte mat...