Triboron

Har du något tekniskt problem med skotern som inte platsar i någon utav chassiekategorierna? Här får du hjälp.
Baikal
LynxTalk Member
Skoter: 440 racing

Triboron

Inlägg av Baikal »

http://www.triboron.se/files/manager/pd ... takt_2.pdf
Nån som testat o har erfarenheter eller är det bara en sån där lycksökar produkt :think:

Funkar det överhuvudtaget som smörjmedel eller är det som att ge sockerpiller åt sjuka, tror man på det så hjälper det.
Strillan
Rookie Member
Skoter: Viper

Re: Triboron

Inlägg av Strillan »

Om du går in på snowmobile forumet så har du en "gosse" där som heter BoostIII och han verkar gilla triboron skarpt iaf och verkar vara en motortokig en.
sundqvistd
Rookie Member
Skoter: Ranger king -96

Inlägg av sundqvistd »

Har testat och de fungerar kanon! Kör de i allt motordrivet jag har!
Hade tankat två dunkar, en med tvåtaktsolja för motorsågen och en med bränsleförstärkaren för gräsklipparen. Råkade därefter tanka motorsågen ur dunken utan olja men upptäckte de inte förrän jag kört klart. Halv tank i sågen körde jag upp utan att de blev nått och sågen gick som aldrig förr så nog funkar det alltid! Dom har förresten bytt namn till Payback nu..
Användarens profilbild
ThinhO
LynxTalk Member
Skoter: RE-800 PowerTek -08

Inlägg av ThinhO »

Å nej usch fy å åter nej nej nej!!
Google is your friend..
Max_k
LynxTalk Member

Inlägg av Max_k »

Känna skeptiskt.. Var mycket snack om de där för några år sen och skulle vara sååå bra. Men de har ju inte precis slagit igenom ännu så vet inte.. Men har aldrig testat, så kanske funkar bra :)
Användarens profilbild
Stoft
Crew Member
Crew Member
Skoter: Boondocker 3900 850 -18
Kontakt:

Triboron

Inlägg av Stoft »

Tror inte alls det är några problem att åka med Payback. Många skotercrossteam åker med det så hade det varit skit lär inte dom ha gjort det :)
Admin

Kontakt:
info@lynxtalk.se
Baikal
LynxTalk Member
Skoter: 440 racing

Inlägg av Baikal »

Lite olika åsikter verkar d som.
Nå, jag har iaf ordnat hem en burk för utvärdering. Provkör i lövblåsaren(snöblåsen) och i en gammal moppe med puchmotor. Är allt för kritisk och snål för att testa det i lynxen förren jag vet...
SS440-80
LynxTalk Member
Skoter: Boondocker RE 3700 850 E-Tec

Inlägg av SS440-80 »

ThinhO skrev:Å nej usch fy å åter nej nej nej!!
Vad grundar du stånket och pustet på?

Jag tror inte att det är dåligt. Har som sagt funnits på marknaden rätt så många år nu och jag har inte sett några forumtrådar där folk gallskriker över skurna motorer pga Triboron :think:
Tror faktiskt att det är så att det är MINST lika bra som märkesoljorna. Grejen är bara det att ingen skotertillverkare kommer någonsin att rekommendera smörjmedlet för de vill såklart att alla ska köra på deras egna olja. De vill ha dina pengar :fy:
Vi tvåtaktsåkare är ju dessutom så otroligt skeptiska när det kommer till kvaliteten på "vanliga" oljor att det blir låååånga forumtrådar som diskuterar i åratal, så hur tufft är det inte då att komma med ett smörjmedel som inte ens är en olja :peta:
Personligen så tror jag att det är så bra smörja att jag nu köpt hem en flaska koncentrat som jag ska köra en av mina SRV på och en flaska med injektionsvarianten som jag ska börja blanda in i oljetanken på G-touringen. Sedan så ska det kollas hur det blir innan flera flaskor köps in, för man är ju som sagt inte helt säker på oprövade moderniteter :) Därför törs jag inte testa på E-tecen.
Mr_Smurf
LynxTalk Member

Inlägg av Mr_Smurf »

Köpte en 5l dunk och körde upp för några vintrar sedan. Funkade bra och luktade inte.
Men när man får en 20l dunk med olja för vad en 5l dunk triboron kostar så blev jag snål :)
Användarens profilbild
ThinhO
LynxTalk Member
Skoter: RE-800 PowerTek -08

Inlägg av ThinhO »

SS440-80 skrev:
ThinhO skrev:Å nej usch fy å åter nej nej nej!!
Vad grundar du stånket och pustet på?

Jag tror inte att det är dåligt. Har som sagt funnits på marknaden rätt så många år nu och jag har inte sett några forumtrådar där folk gallskriker över skurna motorer pga Triboron :think:
Tror faktiskt att det är så att det är MINST lika bra som märkesoljorna. Grejen är bara det att ingen skotertillverkare kommer någonsin att rekommendera smörjmedlet för de vill såklart att alla ska köra på deras egna olja. De vill ha dina pengar :fy:
Vi tvåtaktsåkare är ju dessutom så otroligt skeptiska när det kommer till kvaliteten på "vanliga" oljor att det blir låååånga forumtrådar som diskuterar i åratal, så hur tufft är det inte då att komma med ett smörjmedel som inte ens är en olja :peta:
Personligen så tror jag att det är så bra smörja att jag nu köpt hem en flaska koncentrat som jag ska köra en av mina SRV på och en flaska med injektionsvarianten som jag ska börja blanda in i oljetanken på G-touringen. Sedan så ska det kollas hur det blir innan flera flaskor köps in, för man är ju som sagt inte helt säker på oprövade moderniteter :) Därför törs jag inte testa på E-tecen.

Jag har så många historier om Triboron så jag sammanfattade de det till ett långt pust å stön.

1.En nära vän Skulle byta en skuren Mach Z mot en Edge 440. När Ägaren till Mach Z:an kom och visade upp skotern så provade vi å backa motorn, kolvarna släppte och den startade och lät förvånansvärt bra. Ägren till Mach Z:an ville inte genomföra bytet då och han började prata så himla gott om hans farbror som var återförsäljare i Norrland för Triboron olja. Dom hade kört på Triboron i Mach Z:an.

2.Brodern till han som ägde Mach Z:an köpte Edge 440n som var totalt genomgången på SMT i Umeå (Svensk Motor Teknik) Riktad vev nya kolvar och nya cylindrar. Skotern var körd 50mil efter renoveringen då han köpte den. 1 vecka efter han hade köpt skotern fick X ett telefonsamtal då han skulle få ta tillbaka Edge'n för att de var skräp som X lurat på brodern.
X Ordnade en SPLITTER NY 440 motor för 4000:- Aldrig startad åt brodern som dom köpte och monterade i. Efter en månad så ringde brodern igen då hade den splitt spronkans nya motorn rasat.

3.FD. Motor Pro (Polaris ÅF) Vid frågan vilken olja man skulle välja om Triboron var bra fick vi svaret:
"Ja nu säljer jag ju Triboron, men snälla köp vad som helst men inte den"

4.En väns-vän fick erbjudande om att provköra triboron gratis i tävlingssyfte innan det lanserades på marknaden, klart att hon högg på det och körde 3 ras sen tystades allt ut.

5.Samma vän berättade om en vän till han som pangat en Nytro Turbo x2 på Triboron.

Jag föredrar spill olja före triboron.
Internet är internet.
Jag talar sanning.
Köp det eller gå å sov. :peta:

Mvh J :lovelynx:
Google is your friend..
Skriv svar