RC/RE, HO, SDi...?

"Vilken skoter ska jag köpa"-frågor.
steevo81
LynxTalk Member
Skoter: Rave 800 -01

RC/RE, HO, SDi...?

Inlägg av steevo81 »

Suget är verkligen stort nu efter en "riktig" skoter, då jag tidigare trilskats på med äldre, lite väl moddade/skruvade maskiner.
En RE 600 -07/-08 lockar fantastiskt mycket men då vet jag ju inte alls vad som kan vara för/nackdelar med de två(HO/SDi). Ska väl skilja en del i pris men det kan då kvitta då jag gärna slår till på en fin maskin baserat på vad kunnigt folk ev. kan komma att säga.
Soppaförbrukningen kvittar väl egentligen också, tanka måste man göra hur som helst :kaffe:
Så egentligen är det kanske mest effekt, pålitlighet och sådana saker jag vill veta. Gillar sååå mycket mer att köra än att skruva så just hållbarhet/pålitlighet är ganska viktigt! (Jag kör inte som ett psyk så hållbarhet för "normal" körning!) :P

MVH //Stefan
Användarens profilbild
RannerKing
Crew Member
Crew Member
Skoter: Boondocker RE 800-15 RangerKing 500- 98

Re: RC/RE, HO, SDi...?

Inlägg av RannerKing »

Personligen skulle jag då på en RE 600 SDI från 08 och frammåt. Bra motor som är bränslesnål och den har effekt så att man klarar sig rätt långt. Jag tycker bränsleåtgången är ganska viktig. Inget är så trist som när man kört längre än man tänkt, och man måste börja snålköra för att man ska ta sig hem!

Dock så verkar RE 600:an ha mer att önska när det gäller variatorkalibreringen, men det är lätt avhjälpt med ett variatrokitt.
Det finns nog inget släkte som är så tålmodiga och accepterar så mycket konstigheter som just skoterägare.

:hello: // Mattias
Skriv svar