Lynx RS 600 (2011) #661

Här kan du lägga in bilder och filmer. Nu med Youtubestöd.
Användarens profilbild
Scharlotte
LynxTalk Member
Skoter: Lynx RS 600-11

Lynx RS 600 (2011) #661

Inlägg av Scharlotte »

För att följa mig genom tävlingarna så finns Team Svensson Racing's blogg!

Http://teamsvenssonracing.blogg.se

Den uppdateras efter varje tävling samt att det oftast läggs upp bilder från tävlingarna och träningarna.

163418_489787285957_673350957_6104222_6165393_n.jpg
168939_489787650957_673350957_6104227_5762026_n.jpg
sponsor.png

Charlotte Svensson #661
Team Svensson Racing
Åsele SK
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Användarens profilbild
Scharlotte
LynxTalk Member

Re: Lynx RS 600 (2011) #661

Inlägg av Scharlotte »

Hade startträning i söndags med lite dragracing tävling mot en 700:a å en 800:a å jag vann totalen,
riktigt roligt att ge killarna lite stryk :thumbsup:
...Dock så lyckades jag med det som ingen trodde att jag skulle göra,
hitta en uppspunnen stenfrusen knöl vilket gjorde att ja gjorde världens hopp,
klamrade fast mig vid styret och hade bestämt mig för att inte släppa taget då de tydligen va någon som hade kört fast i sörja tidigare just bakom,
så när ja landa så skar de ner i spåret och jag kastades av skotern..
Skotern vålta 3 varv och jag flög som en vante.. de rök plast å delar från skotern medan de vålta runt..
de mätte upp farten till 100 km/h när ja börja vålta å denna gång had ja då verkligen lämna skallen hemma tror jag för de va enda gången ja lämnade skydden hemma å bara hade hjälmen..
så man kan väl säga att ja hade ganska så tur i oturen trots allt..

så nu är styrstången knäckt, vänster fram dämparburk är av, mätarhusplasten är knäckt men ja klarade själva mätarhuset och lyktorna så tur i oturen :)
Själv får ja ta mig fram på kryckor med sprickor i knäskålen å trasiga ledband :(
Har ja riktigt otur är min skotercross säsong över då det kanske kommer behövas operation för knät om det vill sig riktigt illa!
Kanske blire en dragrace tävling istället om skotern blir iordning, vore ju lite grymt att komma med en RS å kryckor på släp :lol:

Bilder från skadorna kommer senare!
Användarens profilbild
Et 340t/r
LynxTalk Member
Skoter: SUMMIT X 850

Inlägg av Et 340t/r »

Tråkigt tråkigt!
Användarens profilbild
melmaq
Crew Member
Crew Member
Skoter: Skidoo Renegade X 860
Kontakt:

Inlägg av melmaq »

Tråkigt att höra!!
krya på dig och lyckatill med dragracingen!
Användarens profilbild
Scharlotte
LynxTalk Member

Inlägg av Scharlotte »

Tack! :)
Användarens profilbild
Scharlotte
LynxTalk Member

Inlägg av Scharlotte »

Tänkte göra en liten uppdatering om vad som händer!
Efter kraschen och skadorna som vart på mig och skotern så va tävlingssäsongen över..
Bild
Vi hann aldrig få ihop skotern innan dragrace tävlingen vilket jag var mycket sur över, jag hade verkligen sett fram emot att få testa mina startkunskaper mot andra.
Jag hoppade på kryckor i 1 månad ungefär och lät knät läka ordentligt och ha ju börja träna upp de. Då nästa projekt kom, axeln som hela säsongen hoppat ur led på mig skulle få repareras så jag åkte ner till Uppsala den 26/4 för att få operationen gjord den 27:e..
Ja ha ju gjort en operation för detta för ungefär 1 år sedan så ja tyckte ju att detta va ju lätt, nån månad så kommer ja vara på top igen men efter operation och läkarn kom för att prata me mig insåg ja att de kunde ja glömma..
Ledbanden va trasiga bak och avslitna fram.. vilket innebar 6 veckors fixering, 3 månaders rörelseträning å 1 år ungefär tills ja ha "normal" rörlighet och styrka i axeln igen.. :mad:
Läkarn hade stora funderingar hur jag kunnat köra i huvudtaget då jag inte hade någonting som höll axeln på plats men allt går me en bännskalle å silvertejp :lol:
Inte ens då axeln börja hoppa ur led då jag stängde bildörren så insåg ja att nu hade det verkligen blive dåligt.. Så nu tvivlar läkarna på att jag kommer att köra nästa säsong MEN jag tänker då inte ge mig! Håller axeln första träningen på bana så håller den nog hela säsongen, åtminstone ha ja planerat det!
Så detta är min utstyrsel just nu, väldigt obekvämt men ja, jag hoppas de är värt de :)
Bild
Nu blir det att träna och hålla igång i sommar för att få kroppen iordning och göra lite justeringar på skotern, helt enkelt bara drömma å se fram emot då sveriges vita guld faller igen :love:

Vi ses till vintern & ha en riktigt bra sommar!

Mvh
Charlotte Svensson #661
Team Svensson Racing
Åsele SK
Användarens profilbild
Scharlotte
LynxTalk Member

Inlägg av Scharlotte »

Bild
bcool
LynxTalk Member
Skoter: GLS Mountain Edition 153", Gade 1200x

Inlägg av bcool »

Jag har själv gjort samma operationer på båda mina axlar, så jag vet vad du menar... Inte kul med fixering.

Hoppas du hinner läka ihop till nästa säsong, och att du inte gör några fler rullningar! Lycka till!
Användarens profilbild
Scharlotte
LynxTalk Member

Inlägg av Scharlotte »

bcool skrev:Jag har själv gjort samma operationer på båda mina axlar, så jag vet vad du menar... Inte kul med fixering.

Hoppas du hinner läka ihop till nästa säsong, och att du inte gör några fler rullningar! Lycka till!
Hur gick operationerna för dig? funka de bra?
Tack!
Användarens profilbild
Scharlotte
LynxTalk Member

Inlägg av Scharlotte »

Slänger in en snabb uppdatering om läget!
Nu är fixeringen borta och jag ska snart få träffa sjukgymnast för att få börja träna lite rörlighet..
Hur detta kommer gå kommer bli spännande. jag har snart full rörlighet i axeln och ja ha redan börja känna av lite små oroligheter i axlen så ja hoppas att de beror på att musklerna är dåligt tränade efter all stillhet så det inte är operation som misslyckats..
Känns inte som ja ha lust att ta till min sista chans för att få en axel med normal rörlighet = knäcka överarmen och sätta axelleden i en annan vinkel.
Då kan man garantera att ja bli borta några säsonger från crossbanan å de vore ju inte riktigt så nice.

Annars så är de full fart i garaget, dämparna är på renovering, motorn ska kollas igenom samt förhoppningsvis lämnas in för blueprintning å kanske bänkas också för att se att man få ut hästarna som går :) Sedan ska kedjehuset få sig en genom gång också.. bara så att pärlan ska känna sig omtyckt ;)
Sedan blir det en ny omgång av rätta till skidan med bastu också, trodde faktiskt att det var en myt att plastskidor rätar ut sig i värme men de visade sig vara sant :)
Men innan de va dax att ställa in sig i garaget och invänta säsongen blev det en vända på gräsmattan. Gissa om jag njöt av tillfället!

Jag hoppas ni ha en kanon sommar hittills!

Mvh
Charlotte Svensson #661
Team Svensson Racing
Åsele SK
Skriv svar