Funderar på att byta upp mig till en enduro nästa säsong, har fattat det som att från 01 och framåt är att föredra? Vill helst ha en 600 eller 700, men undrar om det är något drag i 600 och ska helt sikta in mig på 700?
Är inte behov av någon raket men vill att den ska orka dra en 38mm mata i hyfsat djup lössnö.
Sen var det ju detta med vevlagren...är det krångligt/dyrt att fetta in lagren? Hur långt brukar motorerna kunna gå innan nytt fett behövs?
Tala gärna om vad ni tycker om modellen överlag, körkänsla, hållbarhet m.m
Kan även säga att max priset är 30 000, fast helst någon för runt 25 000 men kanske är svårt att få tag på någon i hyfsat fint skick då?
Mvh
Köpråd Enduro 01-
-
Frosty_rider
- LynxTalk Member
- Skoter: GLS Power.... They never die!
- Eriksson
- LynxTalk Member
- Skoter: Enduro 600 136"
Re: Köpråd Enduro 01-
Har själv en Enduro 600 -01, dock förlängd till 345 och den orkar lätt med det. provade köra ett race mot en kompis, han kör en re 600 -08, på isen och de kunde inta ha varit jämnare.
Min enduro har då funkat bra, fick förstärka fotstegen extra då dom var veka men det är ju lätt fixat. min går väldigt bra i lössnön och på leden sväljer den de flesta gupp och gropar så de går att köra riktigt fort.
Orginal skidorna är däremot bara skit så jag har stoppat på ett par slp pp och jävlar vilken skillnad de var, helt otroligt!
i överlag är jag väldigt nöjd men skotern och de blir nog att behålla den ett tag till
Min enduro har då funkat bra, fick förstärka fotstegen extra då dom var veka men det är ju lätt fixat. min går väldigt bra i lössnön och på leden sväljer den de flesta gupp och gropar så de går att köra riktigt fort.
Orginal skidorna är däremot bara skit så jag har stoppat på ett par slp pp och jävlar vilken skillnad de var, helt otroligt!
i överlag är jag väldigt nöjd men skotern och de blir nog att behålla den ett tag till
Re: Köpråd Enduro 01-
Eriksson skrev:Provade köra ett race mot en kompis, han kör en re 600 -08, på isen och de kunde inta ha varit jämnare.