Har ett, vad jag finner, ett skumt problem. Började ifjol efter att jag kört 1-2 mil och stannat av den cirka 15 minuter. Körde sedan kanske 100 meter och då dog den. Verkade ha gnista men vägrade starta, återvände när den var kall och då fungerade den och jag kunde köra hem igen. Upprepade felet senare.
Rengjorde senare förgasarna mot vårkanten när jag hade tid och var ut och körde vid varma temperaturer, och den gick hur bra som helst hela dagen, trodde det kanske helt enkelt var skitiga förgasare. Startade kanon o gick bra under en liten testkörning kring husknuten när man skottat fram den nu kring jul. Körde lite mer och samma fel uppstår igen....
Den går kanon på tomgång, fullgas etc etc. Kan ha dött när den blev varm då med, men är relativt säker på att det nästan alltid skett efter jag slagit av den och sen startat strax efter och hunnit cirka 100 meter. Vägrar då som sagt att starta förrens den kallnat. Hade gnista. Räddade den senast i 2 sekunder kanske före den dog, genom att flippa på choken på max. Är det en bränslefråga eller kan det vara elektriskt? Försökt att söka efter felet men hittar inte vad som verkar vara exakt samma problem och därtill en miljard olika svar... Nu inkörd i garage men tänkte fråga om någon här kanske har nån god gissning före man börjar riva itu den en massa själv? Bränslepump? Tändsplatta/spole? Tankfilter? Vacuumlock? Förgasarvärmarn är ej på. Kan värmen på våren ha spelat in, då felet ej uppstod då?
Ett långt inlägg, men tack på förhand för eventuella svar iaf
Ski-Doo Summit-800 PowerTek ( 2006 )