Nollställa hastighetsmätare & varvräknare

Här får du all fakta du behöver veta för att få det mesta ur din Lynx! Allt från Non-slip installation till portningsmallar.
Användarens profilbild
Stoft
Crew Member
Crew Member
Skoter: Boondocker 3900 850 -18
Kontakt:

Nollställa hastighetsmätare & varvräknare

Inlägg av Stoft »

Har du problem med att hastighetsmätaren och varvräknaren inte går ner till 0?

Tryck och håll in knappen på hastighetsmätaren samtidigt som du startar skotern, efter några sekunder kommer det stå "SCALE" på displayen.
Släpp knappen och du kommer att se "[]" till vänster i displayen och till höger ser du en mätare som snurrar medsols. Nu är vi i justeringsläge.

Tryck och håll in knappen igen och nu kommer hastighetsmätaren snurra samma håll som den lilla mätaren i displayen.
När du nu släpper knappen så kommer lilla mätaren att byta håll och gå motsols.
Tryck och håll in igen så kommer hastighetsmätaren att sjunka neråt till noll.
När du nu släpper knappen så går allt tillbaka till det normala men funktionen ligger kvar så att du kan göra samma procedur med varvräknaren.

Bild

Stoft
Max_k
LynxTalk Member

Re: Nollställa hastighetsmätare & varvräknare

Inlägg av Max_k »

Mina mätare rör sig inte? De står bara och rycker lite. Hastighetsmätaren står på 0, men varvräknaren har gått ner under 1000, ligger som på -1000 eller vad man ska säga. Kanske inte går att nollställa den för att den är på fel sida?

Har haft isär mätaren och själv dragit upp visaren för hand, men den gick ner under 0 när jag startade skotern igen. Ingen aning om varför den har gjort så. Belysningen funkar inte heller, en pinne i kontakten hade släppt från lödningen. Men antar att de är till belysningen då mätaren rör sig när jag gasar. Dock visar den ju ca 1000rpm för lite. Är ganska irriterande
Skriv svar