Jag behöver hjälp med att hitta ett komplett (färdig) kit som antagligen någon av er snickrat ihop eller om det finns något som rekommenderas av er.
Mvh Emil

Stoft skrev:Som jag skrev i PM till dig, börja med att se till att variatorerna är fräscha i bussningar, rullar, glidknappar osv.
Kolla vad du har för fjädrar i sekundär samt primär. Sitter det original så köp på dig den gröna 180-300 sekundärfjädern #417126688 och Lila/Gul primärfjäder med 160-230 i tryck om du vill ha lite högre inslagsvarv, #415015300.
Det kan bli så att den kommer varva lite för mycket, gör den det så finns det ställbara viktkit som du kan köpa för att optimera ännu mer alternativt ställa ner Clicker justeringen något nummer. Utgå alltid från läge 3.
Annars så finns det en uppsjö olika variatorkit och företag som säljer. Dynamo Joe, SpeedTech, Cudney, KNR Sledtech med flera.
Är det något som skiljer kiten emellan eller är det bara deras egna saker och priser?Gabbe1 skrev:Vad jag läst mig till så verkar Dynamo Joe vara bland det bästa du kan hitta till Ski-Doo/Lynx, många verkar också mycket nöjda med Cudney:s kit.