Försäkringskostnader... ?
Försäkringskostnader... ?
Vad kostar era försäkringar ?
och till vad för maskin ?
Ålder på er som försäkringen står på ?
Vilken försäkrings bolag skulle ni rekomendera ?
och till vad för maskin ?
Ålder på er som försäkringen står på ?
Vilken försäkrings bolag skulle ni rekomendera ?
-
MangE
- LynxTalk Member
- Skoter: Lynx GLS 3600 LC / Lynx Xterrain EFI & ETEC 3700
Re: försäkring?
Fick hem ett reklambrev häromdagen angående skoterförsäkringar, svedea.se, vet inget om dem mer än att det pris de anger för min Polaris verkar vara ganska konkurrenskraftigt.
Men jag har ingen erfarenhet av dem, har både Lynx,n och Polarisen försäkrade i Länsförsäkringar, var bäst då jag kollade men då är Polarisen bara trafik, resten i Polaris märkesförsäkring.
Men jag har ingen erfarenhet av dem, har både Lynx,n och Polarisen försäkrade i Länsförsäkringar, var bäst då jag kollade men då är Polarisen bara trafik, resten i Polaris märkesförsäkring.
ja där ser man! (:
- RannerKing
- Crew Member

- Skoter: Boondocker RE 800-15 RangerKing 500- 98
www.dina.se
Du behöver väl bara trafikförsäkring på din...? -Helt klart billigaste jag hittat. Enduro 700-01 gick på ca. 2000:-/ år.
Vill du ha helförsäkring är självrisken rätt hög och man krockar skotern. 10 000:- i självrisk på Boondockern. Pris: 5200:-/per år.
Du behöver väl bara trafikförsäkring på din...? -Helt klart billigaste jag hittat. Enduro 700-01 gick på ca. 2000:-/ år.
Vill du ha helförsäkring är självrisken rätt hög och man krockar skotern. 10 000:- i självrisk på Boondockern. Pris: 5200:-/per år.
Det finns nog inget släkte som är så tålmodiga och accepterar så mycket konstigheter som just skoterägare.
// Mattias
- superpalten
- LynxTalk Member
- Skoter: Lynx X-trim 600 SC -12
Min Lynx kostar 4500kr med Svedea helförsäkring och 5000kr självrisk. 3800kr på Dina men betalar dom extra hundralapparna till Svedea så man får lite lägre självrisker.
Det som dom menade att de är bra på är att ge rätt pris till rätt skoter, dvs sport, dyr, crossover lägre pris.
Lynx RE 600 -09 skulle kosta kring 5000kr helförsäkring, dvs dyrare än en -12 crossover.
Är 24 år.
Det man ska tänka på är att motorgaranti ingår till Svedea. 30% av totalkostnaden är självrisken om man har en skoter där garantin har gått ut och man inte har märkesförsäkringen att tillgå.
Det som dom menade att de är bra på är att ge rätt pris till rätt skoter, dvs sport, dyr, crossover lägre pris.
Lynx RE 600 -09 skulle kosta kring 5000kr helförsäkring, dvs dyrare än en -12 crossover.
Är 24 år.
Det man ska tänka på är att motorgaranti ingår till Svedea. 30% av totalkostnaden är självrisken om man har en skoter där garantin har gått ut och man inte har märkesförsäkringen att tillgå.
Lynx X-trim 600 SC -12
Yamaha SRX 440 -80
Yamaha Exciter 440 -78 -81
SkiDoo SS 25 -84
Yamaha SRX 440 -80
SkiDoo SS 25 -84
-
antonasen
- LynxTalk Member
- Skoter: Skidoo summit x2013
gäller inte den bara om skotern är max 5 år och/eller gått max 1000mil?superpalten skrev:Det man ska tänka på är att motorgaranti ingår till Svedea. 30% av totalkostnaden är självrisken om man har en skoter där garantin har gått ut och man inte har märkesförsäkringen att tillgå.
så den gäller ju ej i jimmy800's fall då han har en -02
Hmm okej nyttig information från alla håll..Men fick tag i försäkring hos Swedbank som var nå kopiöst billigt.halvförsäkring skulle dom ha 573 kr hel år,helförsäkring 1200 kr hel år..Det kallar jag billigt!! 
-
MangE
- LynxTalk Member
- Skoter: Lynx GLS 3600 LC / Lynx Xterrain EFI & ETEC 3700
Säljer Swedbank försäkringar?
Det var något nytt men Länsförsäkringar har ju startat bank så man ska väl inte bli förvånad.
Såg att de verkar ha ganska ok villkor också.
Synd att jag precis har betalat in mina försäkringar kanske.
Det var något nytt men Länsförsäkringar har ju startat bank så man ska väl inte bli förvånad.
Såg att de verkar ha ganska ok villkor också.
Synd att jag precis har betalat in mina försäkringar kanske.
- RannerKing
- Crew Member

- Skoter: Boondocker RE 800-15 RangerKing 500- 98
I sommras när jag köpte Boondockern skulle dom ha ca. 10 000kr för helförsäkring.
Kanske dom kommit ner på jorden, och man måste kolla upp det igen...?
Kanske dom kommit ner på jorden, och man måste kolla upp det igen...?
Det finns nog inget släkte som är så tålmodiga och accepterar så mycket konstigheter som just skoterägare.
// Mattias
- superpalten
- LynxTalk Member
- Skoter: Lynx X-trim 600 SC -12
Helt sant, glömde tillägga det, men var ett allmänt tips till alla.antonasen skrev:gäller inte den bara om skotern är max 5 år och/eller gått max 1000mil?superpalten skrev:Det man ska tänka på är att motorgaranti ingår till Svedea. 30% av totalkostnaden är självrisken om man har en skoter där garantin har gått ut och man inte har märkesförsäkringen att tillgå.![]()
så den gäller ju ej i jimmy800's fall då han har en -02
Oftast så täcker 2års garantin från tillverkaren en ev. skuren motor så den delen av försäkringen används egentligen bara 3 år.
Senast redigerad av superpalten den 12 januari 2013, 00:04, redigerad totalt 1 gånger.
Lynx X-trim 600 SC -12
Yamaha SRX 440 -80
SkiDoo SS 25 -84
Yamaha SRX 440 -80
SkiDoo SS 25 -84