Snowhawk fråga?
-
balungstrand
- LynxTalk Member
- Skoter: lynx rave 550 07a
Snowhawk fråga?
hej funderar om de vore värt å skaffa en snowhawk 600 116hk är den rolig,lätt,svår att köra tröttnar man? dyra delar? nån som har erfarenhet och testat annars synpunkter välkommnas. bor i dalarna så överdrivet med snö kommer ju inte. men sett att dom verkar funka efter led å//Chris
Re: Snowhawk fråga?
Var extremt nära att köpa en S-H för ett par år sedan men den var tyvärr i så risigt skick att det inte blev av. Har inte extremt mycket info, men att det är sjukt kul att köra dom är väl väl ingen överraskning. Men man kan bli överraskad hur "tung" dom känns framtill i början. Är inte riktigt känslan av en "250-crossare i snön" som en del tror. På stenhårt före är dom också lite lynniga då skidan vill vandra omkring. Men vem vill vara på såna ställen..?
Jag säger såhär: Hade jag pengarna över skulle jag köpa en direkt, fantastiskt kul körning som inte liknar mycket annat. Om du dessutom siktar på dom nyare varianterna så slipper du en del uppdateringar som helst ska göras på dom äldre. Framför allt skidan och fästet till skidan har genomgått viktiga förändringar genom åren. Om du googlar om dom så får du mycket info från grabbarna "over there" där marknaden är större för snowhawk. Reservdelarna har förr varit dyra i sverige så dom ska man jämföra priser i usa innan man köper. Annars är det som vanligt när man köper sånt här, man får kolla skicket, provköra, eventuell dokumentation o.s.v...
Hoppas du hittar en och lägger ut ett gäng bilder här så man får sukta lite...

Jag säger såhär: Hade jag pengarna över skulle jag köpa en direkt, fantastiskt kul körning som inte liknar mycket annat. Om du dessutom siktar på dom nyare varianterna så slipper du en del uppdateringar som helst ska göras på dom äldre. Framför allt skidan och fästet till skidan har genomgått viktiga förändringar genom åren. Om du googlar om dom så får du mycket info från grabbarna "over there" där marknaden är större för snowhawk. Reservdelarna har förr varit dyra i sverige så dom ska man jämföra priser i usa innan man köper. Annars är det som vanligt när man köper sånt här, man får kolla skicket, provköra, eventuell dokumentation o.s.v...
Hoppas du hittar en och lägger ut ett gäng bilder här så man får sukta lite...
Kan laga det mesta, men inte mat...
-
MangE
- LynxTalk Member
- Skoter: Lynx GLS 3600 LC / Lynx Xterrain EFI & ETEC 3700
Re: Snowhawk fråga?
Detta var något helt nytt för mig, har inte sett detta tidigare men det ser sjukt kul ut.
Tänk vad man får lära sig på LynxTalk
Tänk vad man får lära sig på LynxTalk