Det är nämligen så här att jag har bytt motor i min lynx 250: fast nu är de igentligen en 503 i den men kallar den 250:in ändå.
Men hur som helst problemet är så här att jag kan starta skotern hur bra som helst med hjälp av att jag blåser i tanken så att jag får soppa till alla slangar osv sedan är de bara att prima så startar den alltid på andra rycket gjorde även så här på gamla motorn!
sen efter 20 sek så dör den sakta men säkert man riktigt hör att den tappar bränslet elr vad de kan va?!
sen är de bara att göra samma sak igen och den bara startar!.
Mja vad som är återgärdat är komptest visade 9 kg på bägge cylarna, nya bränsle slangar, gjort ren pumpen ett antal gånger lika så förgasare.
men bytte till en ny fräsch ist då tankar fans om att nålventilen kunde ha varit boven i den gamla gasarn, stift även gnistan är fin, jag har ryck bort bränsle slangen från gasarn när skotern går och de kommer bra mkt bensin i stöt vis!. sen gjorde jag egen tank anslutning efter som den gamla gick sönder och allt ska vara tät å fint så den inte drar tjyv luft nånstans!.
Sen så har ja inte kopplat in elsytemet riktigt än bara så att den har gnista hela kabelhärvan ligger fin ihop rullad nere i motorutrymmet de kan väl inte vara där felet ligger nånstans?? har ju gnistan satt!..
Sen är de mer grejer som jag inte kommer på nu
så jag är väldigt tacksam på svar!
lägger upp en bild oxå på trotjärnan!
http://i49.tinypic.com/6jpu89.jpg