Gängorna håller nog, skruven gav upp före i mitt fall... Originalskruvar är det här.RannerKing skrev:Personligen tycker jag det är konstigt om den är starkare än 8.8 då gängan i Helixen antagligen är i alu, och bör ju då ge upp före bulten.

Gängorna håller nog, skruven gav upp före i mitt fall... Originalskruvar är det här.RannerKing skrev:Personligen tycker jag det är konstigt om den är starkare än 8.8 då gängan i Helixen antagligen är i alu, och bör ju då ge upp före bulten.

superpalten skrev:Är jag som säljer bultarna.
Det är 10.9 bultar i hållfasthet, 8.8 bultar är för svaga.
Köpte bultarna först och främst till mig själv eftersom jag är less på att riva isär hela skotern, försökte med hylsa och allt gick bra tills distansen for ner i kedjehuset.
Tänker inte lura någon och påstå att det är några special bultar som är bla bla. Utan det är 10.9 bultar som inte alls är så mycket special. MEN dom finns inte att köpa på närmsta bygghandel.
Hittar du 10.9 bultar någon annanstans så köp, annars gör det lätt och skicka PM så postar jag dom åt dig så du får hem dom i brevlådan.
Har tre set bultar att sälja. Sen så är det inte värt besväret att sälja mer för att gå några tior i vinst...
Swedol har dom svarta bultarna, 12.9 kanske det är? Men.... Bara insex i M8 och det fungerar inte då insexnyckeln tar i lagertornet.Jim skrev: Kul att du svarade och inte försöker hålla det hemligt bara! Swedol här i stan har nog skruv med högre hållfasthet iallafall.
Har det annars fungerat bra för dig? Är de någon annan ytbehandling på dina bultar?
De är ingen som har koll på gängan på komprimeringsverktyget till sekundären när vi ändå är igång?
superpalten skrev:Swedol har dom svarta bultarna, 12.9 kanske det är? Men.... Bara insex i M8 och det fungerar inte då insexnyckeln tar i lagertornet.Jim skrev: Kul att du svarade och inte försöker hålla det hemligt bara! Swedol här i stan har nog skruv med högre hållfasthet iallafall.
Har det annars fungerat bra för dig? Är de någon annan ytbehandling på dina bultar?
De är ingen som har koll på gängan på komprimeringsverktyget till sekundären när vi ändå är igång?
Köpte mina från usa då jag inte hittade dom lokalt eller lätt på nån online butik på internet, då orkade jag inte leta mer och beställde från usa.
Det är FZB ytbehandling
Jag har inte prövat bultarna än, väntar på nya bussningar till sekundären, ska montera dom i samband med det, vilket bör bli i slutet av veckan.
Gängorna till komprimeraren vet jag inte men ska du köpa en så köp den som passar till 2010 och uppåt ifall du byter skoter, den fungerar även på 08 och 09 QRS man måste bara trycka in den längre så man inte trycker på gängorna.

Där ser man! Men skruven gav antagligen upp när du skulle lossa den och inte av vibrationerna i själva variatorn...?superpalten skrev:Gängorna håller nog, skruven gav upp före i mitt fall... Originalskruvar är det här.RannerKing skrev:Personligen tycker jag det är konstigt om den är starkare än 8.8 då gängan i Helixen antagligen är i alu, och bör ju då ge upp före bulten.
*BILD*
I det här fallet så släppte loctitet på tre bultar vid körning och enda utvägen för bulten som var kvar är att knäcka den eller att rensa gängorna. Som tur var så for bulten istället för gängorna.RannerKing skrev:
Där ser man! Men skruven gav antagligen upp när du skulle lossa den och inte av vibrationerna i själva variatorn...?

Haha, kan inte konkurera mot dig, behåller bultarna själv då och tar bort annonsenRannerKing skrev:Om någon är intresserad kan jag sälja 5st M8x25 FZB 10.9 skruv för 50:- inkl frakt.
Minst fyra köpare för att det ska bli nått.
PM:a!

Åfan så du hade de också svårt...RannerKing skrev:Hehe! Men låt blocket-annonsen vara kvar så bör du ju få bort dom i alla fall. Jag annonserar bara här...
Måste säga att det inte var alls lätt att hitta dessa i Sverige, men det gick!