Tog ut skotern idag,
märkte att varvräknaren dog/stanna helt,
lika så lyset stängs av , men allt hoppar igång då och då.
nån som har nå tips på va de kan vara för fel !?!?
Lynx Rave-800 SP ( 2002 )
Tacksam för svar!
Senast redigerad av jimmy800 den 27 februari 2012, 21:56, redigerad totalt 1 gånger.
Ett vanligt fel som tillhör Lynx med de VITA kontaktstyckena,
var att de stift som sitter där har dålig kontakt alternativt åkt ut en bit och orsakar glappkontakt.
Jo jag lade märke till de att dom hade farit ut en bit men tröck in alla som hade åkt ut.Gick igenom alla dessa vita kontakt stycken med att spruta kontakt spray samt försökte jag putsa upp piggarna så mycket som de bara gick,för man kommer ju inte åt som så värst bra bara på topparna,nu glappar de inte längre helt stendött.Helt utan lyse och varvräknare osv..så har inget emot om ni kan komma med förslag var man ska titta osv
Okej.men ja tror inte att problemet ligger i stiftrena.Tror nämligen att de har blivit någon kortis tackvare handtags värman,märkte att en handtaget inte värmde.Så ja kolla upp de och såg att de låg en kabel utanför så den fick kontakt med jord skulle ja tro.Och de börja blinka å ha sig i alla lampor när ja börja använda handtagsvärmen,givetvis insåg ja inte de då.Men efter en längre tid så börja jag fundera när och hur detta kunde ske och fastslog på att de börja glappa dom dagarna när jag använde handtagsvärman.Så jag tippar att de är något OHM motstånd som har gått sönder.Är ingen duktig elektriker.Så min nya fråga blir vart har man OHM mostånderna ?