GLS-3600 ( 1991 ) Inställning förgasare efter gasvajerbyte... ?
-
MangE
- LynxTalk Member
- Skoter: Lynx GLS 3600 LC / Lynx Xterrain EFI & ETEC 3700
Re: GLS-3600 ( 1991 ) Inställning förgasare efter gasvajerbyte... ?
En sak till, får inte ner hävarmen på oljepumpen så den matchar strecket, den ligger lite "förbi" s.a.s. kan det vara det som gör att den ryker på tomgången? (trots ganska hög tomgång dessutom.)
-
MangE
- LynxTalk Member
Efter många om och men med lite flunsa inblandat så är det nu injusterat, dock ej provkört för det blir ikväll.
Gamla vajern var inte bara trasig i en av gasvajrarna utan det var samma visa för vajern till 2T pumpen, det hade kunnat bli stor katastrof alltså.
Men första kommentaren, på min maskin funkade inte 3,5 mm borrar, i botten är de redan mer än 3,5.
Två varv på ställskruven är ca 5 mm borrar.
Ett tips för att synka trottlarna som jag kom på, använde en tändstiftshylsa som mått och kände efter när den precis gick in på båda. Spärrade gashandtaget med en skidrem medan jag mätte
Återkommer om min inställning verkar fungera efter kvällens provkörning
Gamla vajern var inte bara trasig i en av gasvajrarna utan det var samma visa för vajern till 2T pumpen, det hade kunnat bli stor katastrof alltså.
Men första kommentaren, på min maskin funkade inte 3,5 mm borrar, i botten är de redan mer än 3,5.
Två varv på ställskruven är ca 5 mm borrar.
Ett tips för att synka trottlarna som jag kom på, använde en tändstiftshylsa som mått och kände efter när den precis gick in på båda. Spärrade gashandtaget med en skidrem medan jag mätte
Återkommer om min inställning verkar fungera efter kvällens provkörning
-
MangE
- LynxTalk Member
Inställningen fungerade klockrent, något låg tomgång kanske för den landar på 1600 rpm. Men går som ett skållat troll
Nu blir det Funäsdalsområdet på lördag för en vecka, vi får väl se vad jag har för något att dryfta när jag kommer hem.
Tack alla ni som bistått mig i mina funderingar.
MvH Magnus.
Nu blir det Funäsdalsområdet på lördag för en vecka, vi får väl se vad jag har för något att dryfta när jag kommer hem.
Tack alla ni som bistått mig i mina funderingar.
MvH Magnus.
-
MangE
- LynxTalk Member
Tack vare er hjälp så fick jag en perfekt semester i Funäsfjällen, tack allihopa.
Det lustiga var att GLS,en var den enda som inte krånglade, annars så hade vi en 2011 Skidoo med elfel, soppatorsk, remhaveri och en Polaris med tempgivarproblem, ett tappat boggiehjul på en Lynx och ett boggie haveri på en Lynx 5900. Så det var en händelserik vecka men GLS,n skötte sig klockers.
Hoppas nu hinna med en sista skotertur i helgen på hemmaplan.
MvH
MangE.
Det lustiga var att GLS,en var den enda som inte krånglade, annars så hade vi en 2011 Skidoo med elfel, soppatorsk, remhaveri och en Polaris med tempgivarproblem, ett tappat boggiehjul på en Lynx och ett boggie haveri på en Lynx 5900. Så det var en händelserik vecka men GLS,n skötte sig klockers.
Hoppas nu hinna med en sista skotertur i helgen på hemmaplan.
MvH
MangE.