I brist på annat har jag försökt sammanställa vad som skiljer sig variatormässigt mellan ett par olika BRP-maskiner 2011.

http://i53.tinypic.com/t8t7cw.png
Ni kanske kan hjälpa mig fylla i luckorna? Har googlat och grejat för att få fram hittills ifyllda värden (med reservation för att det kan vara fel nånstans).
Varför? Ja, det vette gudarna, försöker väl om inte annat bilda mig nån sorts uppfattning om vad olika setuper ger för olika egenskaper - ett led i att begripa inte bara ungefär hur en variator fungerar utan även vad förändringar ger för förändring i egenskaper - o.s.v....
Bottnar även i att jag tyckte en kompis x-rs 800 -11 betedde sig väldigt mkt annorlunda kontra min egen, kändes som den matade på effekt ner i mattan så innihelvete jämfört med min... ok inte samma skoter, men förutom mattlängd så är väl den stora skillnaden i variatorbestyckning tänker jag...
I VÄRSTA fall kanske någon har nytta av tabellen - vad vet jag?
Bonusfråga: BRP rekommenderar neddrevning av Boondockern vid 51mm matta, för att orka kan man tänka sig? Men med orginalmatta - för offtrail-use rekommenderas en UPPdrevning... rimmar väldigt konstigt :)
EDIT: Har nog fått in alla siffror efter mer googlande.
Ny fråga: Helix verkar vara en smått underlig värld - startgrader och slutgrader? Någon som orkar ge sig på en förklaring - kortfattad? Säg mig exempelvis vad som skiljer en 43-47 (Freerider) och en 47-44 (X-RS)? Det låter av siffrorna att dömma som att dom har radikalt olika egenskaper...?