Diskutera: Nya Siten!

Prata om allt mellan himmel och jord.

Vad tycker ni om nya siten?

Bra
17
29%
Bra och efterlängtad
11
19%
Omständig men värt det
17
29%
Omständig och inte värt det
12
21%
Dåligt
1
2%

Antal röster: 58

Användarens profilbild
melmaq
Crew Member
Crew Member
Skoter: Skidoo Renegade X 860
Kontakt:

Re: Kommentera nya Siten!

Inlägg av melmaq »

tack tack bcool, men vi jobbar fortfarande på grejjer
och bättre ska de bli

Till din egenhet, för mig fungerar de utan problem och jag är alltid inloggad.
Detta skulle jag tro är ett lokalt inställningsproblem på din burk.

Vissa siter sparar mitt lösen vissa inte, jag har iaf alltid tagit de för givet att felet ligger hos mig
ifall jag kanske klickat , "nej spara aldrig lösenordet för denna plats" när jag fått förfrågan av
fire fox.

Vadkör du för webbläsare, och har du detta problem någon annan stans?
Användarens profilbild
RannerKing
Crew Member
Crew Member
Skoter: Boondocker RE 800-15 RangerKing 500- 98

Inlägg av RannerKing »

Jag måste också logga in på nytt varje gång, dock ej på jobbet. Där är jag alltid inloggad trots att vårat säkerhetssystem ska göra så att man inte kan spara inloggningar...

En tanke: Kan man inte göra något fält i menyn mörkare? Blir så jäkla mycket vitt.

Exempelvis så är själva menyn i gamla forumet lite grå, medan bakgrunden är vit. Här blir det lite väl ljust, i
alla fall för mina ögon...
Det finns nog inget släkte som är så tålmodiga och accepterar så mycket konstigheter som just skoterägare.

:hello: // Mattias
Användarens profilbild
melmaq
Crew Member
Crew Member
Kontakt:

Inlägg av melmaq »

ok, vi har kikat runt i våra inställningar och vi har inga alternativ där vi kan välja huruvida era lösenord skall sparas eller ej, så jag antar att det hela sitter i hur våra egna webbläsare är konfigurerade.

Ang. stilmallarna.
Vi kan än så länge inte ändra något som har med färg eller teckensnitt att göra, den gamla stilmallen finns inte hos den nya leverantören.

Diskussionerna pågår internt hur vi ska få ekonomi till att köpa oss ett ordentligt serverutrymme med våra egna forumkonfigurationer samt, ev reklam eller och sponsorer till siten.
Användarens profilbild
RannerKing
Crew Member
Crew Member

Inlägg av RannerKing »

Aha! Det är fortfarande färdiga sidor. Trodde det var mer gjort på fri hand än tidigare. Nu när jag skrollar ner så ser jag... Men satan som det måste vara jobb om man ska ha ett fungerande forum skrivet med egna koder, eller hur hade ni tänkt det? Nu finns det ju en stor server som klarar ett stort antal forum som fungarar likadant...
Det finns nog inget släkte som är så tålmodiga och accepterar så mycket konstigheter som just skoterägare.

bcool
LynxTalk Member
Skoter: GLS Mountain Edition 153", Gade 1200x

Inlägg av bcool »

Har nog inget med webbläsare att göra, nu funkar det helt plötsligt för mig. Har hela tiden funkat ok för mig på alla andra forum, hotmail, jobbet osv. Måste ha varit nån "glitch" med cookies från början. Funkar det nu för dig RK?

Edit: MYCKET IRRITERANDE att man inte kan "backa" med backspaceknappen då man skrivit ett inlägg... Då får man först ett felmeddelande "Webpage has expired", nästa "backning" så kommer man till "skriv meddelande-sidan".
Användarens profilbild
RannerKing
Crew Member
Crew Member

Inlägg av RannerKing »

När jag öppnade sidan idag så var jag tvungen att logga in manuellt igen...

Börjar tro att den här datorn jag sitter vid nu (bärbar/ny) gör lite som den vill med vissa saker.
Ska kolla i morgon hur det är när jag använder andra datorn...

ivanhoe
LynxTalk Member

Inlägg av ivanhoe »

Har märkt samma att "Logga in automatisk rutan" inte fungerar. Sedan är det lite irriterande en refresh med F5 skickar tillbaka en till den svarta förstasidan och inte enbart uppdaterar tråden man är i.

Lycka till med nya forumet!
Användarens profilbild
mullfritz
LynxTalk Member
Skoter: Lynx Rave RE 800 e-tec

Inlägg av mullfritz »

RannerKing skrev:När jag öppnade sidan idag så var jag tvungen att logga in manuellt igen...

Börjar tro att den här datorn jag sitter vid nu (bärbar/ny) gör lite som den vill med vissa saker.
Ska kolla i morgon hur det är när jag använder andra datorn...
Jag hade samma problem tills jag la denna i favoriter.. http://lynxtalk.egetforum.se
Efter detta har jag aldrig blivit utloggad!!
Användarens profilbild
melmaq
Crew Member
Crew Member
Kontakt:

Inlägg av melmaq »

bcool skrev:Har nog inget med webbläsare att göra, nu funkar det helt plötsligt för mig. Har hela tiden funkat ok för mig på alla andra forum, hotmail, jobbet osv. Måste ha varit nån "glitch" med cookies från början. Funkar det nu för dig RK?

Edit: MYCKET IRRITERANDE att man inte kan "backa" med backspaceknappen då man skrivit ett inlägg... Då får man först ett felmeddelande "Webpage has expired", nästa "backning" så kommer man till "skriv meddelande-sidan".
Mm, de där med att du inte kan trycka på backspace är tyvärr inget vi kan inverka på, så de får bli en vanesak du måste ändra på, fast de fungerar för mig, testade precis när jag skrivit detta meddelande, använder mig av firefox. Och du använder iExplorer förmodar jag?

Häng in there :Happy:
Användarens profilbild
melmaq
Crew Member
Crew Member
Kontakt:

Inlägg av melmaq »

mullfritz, ivanhoe:
När ni använder ramarna och trycker på F5, så är det adressen lynxtalk.se som uppdateras, den tar er till den svarta sidan, vill ni uppdatera en sida så får ni antingen högerklicka och välja uppdatera, eller göra som så att ni surfar på forumet via adressen, http://lynxtalk.egetforum.se
Skriv svar