Velat fram o tillbaka om att sälja eller inte..
Men bevakat en del 600 e-tec -09or nu på blocket ett tag och ingen verkar bli av med dom.
De ligger på 50-55k och har gått likvärdiga mil som min och lite små fixade.
Variatorkit, slp skidor, styrhöjare, 44 matta m.m.
Min har gått 610mil, nydonad framvagn, styrstål, bussningar, leder m.m.
Stötdämpare runt om är renoverade nyss, betterboards monterade, nya lager i boggien,
variator kittad och primären renoverad, ny kedja + olja..
Tanken var att förlänga min, kan ja hamna under ca6000kr så känns de kanske mer värt o förlänge än om man ska köpa nå nyare typ freeride 146", boondocker -2011/2012 på ca 4-500mil eller liknande så är man uppe i närmare 68-70k för en sån minst!
Och säg att ja nu skulle få 50k för min så + ca 6k för förlängning så är ja bara uppe i 56k..
ca14k upp till en freeride.. Och så står de inte på förän ja behöver renovera dämpare m.m.
Och pengarna springer iväg! hehe!
De ja funderar mest på är just blir maskinen för slö om ja förlänger den?
Eller räcker variator kittet och nerdrevning (21/45) för att kunna köra med en längre matta.
Tänker mig köpa en begagnad, hittat en 365 med 44 kammar för ca4k (en halv kamm borta bara).
365=144" lika en boondocker och de finns ju som 600 e-tec..
Finns ju e-tec optimering hos M-performance man kan göra med!
Mkt funderingar, men vill inte göra nå förhastat!
Har kollat på lite förlängningar:
http://www.stenmarksmaskin.se/pps-slide ... c-588.aspx
och på blingfactory.fi
ngn som har nå erfarenheter o synpunkter?
Har läst lite runt på forumet och hittat några som förlängt sina Rex:ar men inte så många som verkar aktiva på forumet längre dessvärre..
Annars hade ju ett 327 kit varit att föredra.. de blir 8" längre än min.
Finns mattor för runt 1500-2000kr
Nu: 305/2.52= 121"
Isf: 327/2.52= 129"
Ja kör både lössnö och led, var i sälen i helgen och körde fast satan flera ggr.
Så man lessnar ju ur lite på sin korta maskin med 38kams matta
Tack på förhand!