Hej
Säkerhetskontakten ( DESS ) till min RE-600 ( 2007 ) har gått sönder,
är det någon som vet om man kan byta kontakten från en likadan RE ?
...alltså hela säkerhetskontakten inte bara linan ?
RE-600 ( 2007 ) Byta DESS kontakt... ?
- RannerKing
- Crew Member

- Skoter: Boondocker RE 800-15 RangerKing 500- 98
Re: säkerhetskontakt?
Du menar DESS:en?
Du måste programmera in den nya nyckeln i så fall.
Eller menar du att du ska byta hanen, men ej honan (nyckeln)? I det faller är jag osäker.
Du måste programmera in den nya nyckeln i så fall.
Eller menar du att du ska byta hanen, men ej honan (nyckeln)? I det faller är jag osäker.
Det finns nog inget släkte som är så tålmodiga och accepterar så mycket konstigheter som just skoterägare.
// Mattias
Jag menade DESS:en 
Tack för hjälpen!
Om man behöver en ny nyckel måste man lämna in dess:en då så de kan programmera in en ny och göra en ny?
Eller måste man lämna in hela skotern?
Jag är inte helt hundra på hur immobilizers på snöskotrar fungerar, men jag är ändå 90% säker på att det är datorn på skotern som måste programmeras, och då måste hela skotern in.
Om det fungerar som på bilar så har själva DESS:en/"hatten" en transponder med ett unikt ID inbyggt som inte går att ändra på, och det är det IDt som man lär (programmerar) datorn att det är OK att få köra motorn.
Om det fungerar som på bilar så har själva DESS:en/"hatten" en transponder med ett unikt ID inbyggt som inte går att ändra på, och det är det IDt som man lär (programmerar) datorn att det är OK att få köra motorn.
- RannerKing
- Crew Member

- Skoter: Boondocker RE 800-15 RangerKing 500- 98
Re: RE-600 ( 2007 ) Byta DESS kontakt... ?
Precis, dom måste ha både skoter och nyckel.
Det finns nog inget släkte som är så tålmodiga och accepterar så mycket konstigheter som just skoterägare.
// Mattias