Rave-600 SDI ( 2008 ) Byte av krysskil (/bromsskiva)?

Allt om R-Evo chassiet. (2005-2009)
Användarens profilbild
JoniX
LynxTalk Member
Skoter: Rave 600 SDI -08

Rave-600 SDI ( 2008 ) Byte av krysskil (/bromsskiva)?

Inlägg av JoniX »

I alla fall så försöker jag byta krysskilen på min 2008 Rave 600 SDI för att se om den glappar mindre, men jag har kört fast i bytet.

Efter mycket om och men så fick jag av kedjehuset, det var väldigt tight och jag misstänker att jag borde ha tagit bort drivaxeln innan? Den låg emot packboxen när jag drog ur, vilket jag inte tror var så bra.
Men i alla fall så har jag kedjehuset borta, och det jag fastnat på är den lilla metallringen som sitter på variator-axeln, mellan kedjehuset och bromsskivan. Jag får inte bort den helt enkelt. Jag har provat att dra i den med fingrarna, men den rör sig inte. Hur gör jag för att komma åt bromsskivan och krysskil? Ska jag släppa på sekundärvariatorn och dra ur hela axeln?

Bifogar en (dålig) bild ifall det behövs. Och på bilden på följande länk så är det del 50 och 52 som jag inte får bort.

Kod: Markera allt

http://epc.brp.com/cgi-bin/ImgServ.exe/convert?ilFN=E:\\EmpartWeb\\data\\Lynx\\2008\L0825\17L0825.tif&ilSC=30&ilIV=0&ilBR=0&ilIF=P&ilRE=8
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Senast redigerad av Stoft den 2 november 2014, 22:48, redigerad totalt 1 gånger.
Anledning: Rubrik
Användarens profilbild
JoniX
LynxTalk Member
Skoter: Rave 600 SDI -08

Re: Rave 2008, byte av krysskil (/bromsskiva)?

Inlägg av JoniX »

Uppdatering: jag frågade lite folk på nätet och det skulle bara vara att dra loss den, de trodde att den rostat fast bara. Så jag gjorde ett nytt försök och när jag kollade på den i sidled så såg att den hamnat snett på axeln (/ istället för |), och så våldade lite försiktigt och fick den upprätt, och då kunde jag dra av den.

Så nu är krysskilen bytt! Blev dock ingen jätteskillnad vad jag kunde märka, och kilen som satt på såg faktiskt ganska fräsh ut, men nu är det gjort i alla fall.
Skriv svar