Diskutera kring nya Lynx MY 2015

Träffar, leder, touring, gps och allmänt skotersnack.
FinlandiaRacer
LynxTalk Member
Skoter: Lynx Finlandia

Re: Diskutera kring nya Lynx MY 2015

Inlägg av FinlandiaRacer »

Angående punkt 2, på ett annat forum finns ju även en massa snack om att renskötare såväl som Länsstyrelsens naturbevakare hatar PPS-boggien. Enligt en källa som i alla fall säger att han är väl insatt så föredrar de tydligen den gamla RCG-boggien. Återigen, hur mycket sanning ligger i detta? Jag har själv en renskötande granne som absolut inte delar den uppfattningen.
FinlandiaRacer
LynxTalk Member
Skoter: Lynx Finlandia

Inlägg av FinlandiaRacer »

Maraca skrev:Själv skulle jag inte gå på en Rave med längre matta för det blir väl ungefär som en BD fast bredare mellan skidorna.
Det är precis det jag vill ha för jag är bara intresserad av ledkörning. En längre Rave RE eller en bredare Boondocker 3700 RE (med lägre styrhöjare och vettig matta för hård ledkörning).

Åker själv 2014 Rave RE. Underbar boggie, men jag tror att komforten och prestandan på riktigt gropig och sönderkörd led skulle bli ännu bättre om den var längre.
Användarens profilbild
Lynxfun
Crew Member
Crew Member
Skoter: Lynx Commander

Inlägg av Lynxfun »

FinlandiaRacer skrev:Angående punkt 2, på ett annat forum finns ju även en massa snack om att renskötare såväl som Länsstyrelsens naturbevakare hatar PPS-boggien. Enligt en källa som i alla fall säger att han är väl insatt så föredrar de tydligen den gamla RCG-boggien. Återigen, hur mycket sanning ligger i detta? Jag har själv en renskötande granne som absolut inte delar den uppfattningen.
Det där är mer en skröna sprungen ur Jurunvagges dalgång från ett fåtal källor utan egentlig sanning mer än att söka diskussion!

De som jobbar och dagligdags kör åtskilliga mil från slutet oktober uppskattar komfort och hållbarhet som PPS ger, det finns många exempel längs fjällkedjan/skogslandet.

Vad de har mer bekymmer med är frontdämpningen, många kör Skandic/Yeti för att undvika a-arms haveri vilket med dagens motorbestyckning och boggiekomfort rätt snabbt riskerar att ge arbetsskador.

LTS behöver bättre fjäder (extremes 90 N eller XX +100 N) samt en potent gasdämpare för att svara upp mot övrig prestanda, det finns alternativ och även LTS som behöver kommer att modifiera för 6-8 k.
FinlandiaRacer skrev:Det är precis det jag vill ha för jag är bara intresserad av ledkörning. En längre Rave RE eller en bredare Boondocker 3700 RE (med lägre styrhöjare och vettig matta för hård ledkörning).

Åker själv 2014 Rave RE. Underbar boggie, men jag tror att komforten och prestandan på riktigt gropig och sönderkörd led skulle bli ännu bättre om den var längre.
Stretcha till 146 och 42 tums framvagn (kunde ju vara en spring order option ;) )
nygga81
LynxTalk Member
Skoter: 2st lynx 3900 Syncro. Snart 1 xtrim SC900 Ace

Inlägg av nygga81 »

När får man hämta ut en ny 2015 om man beställer en nu?
Användarens profilbild
Stoft
Crew Member
Crew Member
Skoter: Boondocker 3900 850 -18
Kontakt:

Inlägg av Stoft »

November/December brukar det vara leverans.
Admin

Kontakt:
info@lynxtalk.se
nygga81
LynxTalk Member
Skoter: 2st lynx 3900 Syncro. Snart 1 xtrim SC900 Ace

Inlägg av nygga81 »

Ok! Tack!!
Gul_Snö
Rookie Member
Skoter: Ski-Doo summit 600 E-TEC

Inlägg av Gul_Snö »

har bd modellerna någon typ av förstärkning av fotstegen till -15? har hört att 14s modeller sviktade/kröktes fotstegen en aning
Användarens profilbild
RannerKing
Crew Member
Crew Member
Skoter: Boondocker RE 800-15 RangerKing 500- 98

Inlägg av RannerKing »

Ja, dom ser lite annorlunda ut med mer material.
Det finns nog inget släkte som är så tålmodiga och accepterar så mycket konstigheter som just skoterägare.

:hello: // Mattias
Användarens profilbild
2stroke
Crew Member
Crew Member
Skoter: LYNX R&D Prototype.
Kontakt:

RAS-II framvagnen.

Inlägg av 2stroke »

Den nya RAS-II framvagnen som kommer på vissa 2015 modeller av Lynx/Ski-Doo
kommer även att finnas som tillbehörs kit till de äldre modellerna av REX & REX-II maskinerna.
RAS-II tbh.jpg
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
// 2stroke

* Var lojal mot ditt märke, behåll dina märkes kunskaper här på LynxTalk Forumet !! *

Kontakt : 2stroke@LynxTalk.se
Gul_Snö
Rookie Member
Skoter: Ski-Doo summit 600 E-TEC

Re: RAS-II frasmvagnen.

Inlägg av Gul_Snö »

2stroke skrev:Den nya RAS-II framvagnen som kommer på vissa 2015 modeller av Lynx/Ski-Doo
kommer även att finnas som tillbehörs kit till de äldre modellerna av REX & REX-II maskinerna.
42" var nästan i bredaste laget :/
Skriv svar