Nationella Snöskoterrådet genomför en enkät i samverkan med SR och SM som är fri att besvara för alla snöskoteråkare
Finns här, bara gå in, läsa, klicka och skriva kommentarer för de som känner för det
http://reply.surveygenerator.com/InSurvey.aspx
Enkät för snöskoteråkare
- RannerKing
- Crew Member

- Skoter: Boondocker RE 800-15 RangerKing 500- 98
Re: Enkät för snöskoteråkare
Bara jag som behöver en användarkod för att komma in...?
Det finns nog inget släkte som är så tålmodiga och accepterar så mycket konstigheter som just skoterägare.
// Mattias
Laddade om och för mig funkar det, testa får vi se, kanske svarar upp mot IP numret.
Finns även på Fjällsäkerhetsrådets FB så admin kan göra en share till vår FB
Bra om det svaras från fler än de närmast sörjande ålderstigna skaran
Finns även på Fjällsäkerhetsrådets FB så admin kan göra en share till vår FB
Bra om det svaras från fler än de närmast sörjande ålderstigna skaran
- RannerKing
- Crew Member

Det finns nog inget släkte som är så tålmodiga och accepterar så mycket konstigheter som just skoterägare.
// Mattias
-
MangE
- LynxTalk Member
- Skoter: Lynx GLS 3600 LC / Lynx Xterrain EFI & ETEC 3700
Behövde ingen kod via FB länken iaf.
Besvarad och klar.
Besvarad och klar.
Blir intressant att utläsa vad de får ut av en enkät av denna typ, det går ju så att säga att köra en "som man frågar får man svar"!
Jag anser att det är viktigt att så många snöskoteråkare som möjligt besvarar enkäten så inte bara de närmast sörjande i övre medelåldern gör det, glöm inte heller bort fritextfälten där det går att sakligt kommentera svar på frågorna eller tillägga väsentlig info.
Personligen anser jag att vissa frågor är lite missledande alternativt felaktigt ställda och svar kan sättas efter personliga preferenser.
Ta t ex frågan om du eller kamrater skadat sig under åkning..........
Där borde frågan ställts om man skadat sig så att man varit tvungen att uppsöka vård/akuten!
De flesta av oss har nog skadat sig på ett eller annat sätt men skillnaden är att en del uppsöker akuten för minsta lilla skråma om det inte räcker att mamma blåser och tröstar....
Visst, att man själv går med spräckta revben ett par tre månader istället för att uppsöka läkare är ju inte heller skolboksexempel
Jag anser att det är viktigt att så många snöskoteråkare som möjligt besvarar enkäten så inte bara de närmast sörjande i övre medelåldern gör det, glöm inte heller bort fritextfälten där det går att sakligt kommentera svar på frågorna eller tillägga väsentlig info.
Personligen anser jag att vissa frågor är lite missledande alternativt felaktigt ställda och svar kan sättas efter personliga preferenser.
Ta t ex frågan om du eller kamrater skadat sig under åkning..........
Där borde frågan ställts om man skadat sig så att man varit tvungen att uppsöka vård/akuten!
De flesta av oss har nog skadat sig på ett eller annat sätt men skillnaden är att en del uppsöker akuten för minsta lilla skråma om det inte räcker att mamma blåser och tröstar....
Visst, att man själv går med spräckta revben ett par tre månader istället för att uppsöka läkare är ju inte heller skolboksexempel
- RannerKing
- Crew Member

Håller med om att frågorna var si-så-där.
Men fritextfältet användes på många frågor.
Men fritextfältet användes på många frågor.
// Mattias