Spännband i släpvagnen..
Spännband i släpvagnen..
Man har ju alltid med sig några extra band men dessa ligger ju alltid i vägen, blir blöta och ihopknytna? Hur gör ni? Nån som har en smart upphängning åt dom? Mina ligger just nu i en påse vilket inte är optimalt..
- RannerKing
- Crew Member

- Skoter: Boondocker RE 800-15 RangerKing 500- 98
Re: Spännband i släpvagnen..
Jag har mina spännband ihoprullade och förvarade i en väska till bärbara datorer som jag har i skuffen.
Väskan har även ett mindre fack på framsidan där jag förvarar de mindre spännremmarna.
Blir dom blöta hänger jag in dom i garaget. Blir dom bara fuktiga får dom ligga öppet i bilen ett tag innan dom hamnar i väskan.
Ska du hänga dom innanför en kåpa hade jag bara gjort en stång som man hänger upp dom på.
Alternativt hade jag använt en slanghylla.

Väskan har även ett mindre fack på framsidan där jag förvarar de mindre spännremmarna.
Blir dom blöta hänger jag in dom i garaget. Blir dom bara fuktiga får dom ligga öppet i bilen ett tag innan dom hamnar i väskan.
Ska du hänga dom innanför en kåpa hade jag bara gjort en stång som man hänger upp dom på.
Alternativt hade jag använt en slanghylla.

Det finns nog inget släkte som är så tålmodiga och accepterar så mycket konstigheter som just skoterägare.
// Mattias
Smart sätt med väskan.. Likaså med slanghyllan men vill ogärna skruva i aluminiumkåpan, fast det kanske är enda sättet att få till nåt bra.
- RannerKing
- Crew Member

- Skoter: Boondocker RE 800-15 RangerKing 500- 98
Är ju bara att borra 2 st 5mm hål till slanghyllan och dra med M5 skruv. Ångrar du dig sedan är det bara att nita igen hålen med 4,8mm nit, då lär man knappt se det om man inte verkligen tänker på det.
Det finns nog inget släkte som är så tålmodiga och accepterar så mycket konstigheter som just skoterägare.
// Mattias