1: tog maskinen från butiken
2: kom 5 mil, sen dog den.
3: fick igång den och lyckades puttra till en som tur närliggande skogsbilväg. släp till verkstad i Vittangi.
felet frågade jag om men betmöttes på ett märkligt mummelspåk i likhet med- "mummel mummel" avgasnånting",följande av lite mer mummel å jag tog skotern å stack.
4: när det var dags för första service bad jag dem kolla det mystiska skaller/rassel ljudet från boggy.- nej den var det inget fel på blev svaret
hittade själv felet vid mattbyte 2 sesonger senare, ett av främsta Boggyhjulet var löst.
5: bad dem även kolla till variatorn som jag tycker klingar nå grönjävulskt, speciellt kall. men den ska det inte heller vara något fel på tydligen.
6: förra sesongen, perfekt till högsesong gick skiten i nödläge. släp till verkstad efter många om och men. Denna gång var det ett stift i någon kontakt till något styrdon som inte hade monterats korekt. hanen låg om man så säger utanför honan och hade haft kontakt men dålig och till slut smält kontaktstycket å tappat kontakt med Honan. Stort+ till Verstad i vittangi som jobbade övertid en fredag för att jag skulle få ut skotern till helgen efter att den stått där i 2 veckor.
Jag köpte denna maskin för att jag trodde att jag skulle kunna köra
i snö och på led.
JÄ___ar vad jag blev lurad

.
Skotern har ju en attackvinkel med resultat=betongris framför drivaxel så fort man försäker lägga lite lös snö under sig.
En 44as matta gjorde dock stor skillnad.
En jävligt fin maskin på led även med bönepall å regeringen bakom sig.