Hej
Har lyckats slarva bort en av de sex små skruvarna till mitt ställbara viktpinkitt.
Så jag undrar om någon har en/flera över så jag slipper köpa ett helt nytt kitt..
Mvh Oskar
K : Viktskruv till ställbar viktpinne
Re: K : Viktskruv till ställbar viktpinne
Vad är det för tillverkare?
Dalton har tumgänga som kan vara lite knöligare att få tag i, men har du ett från Speedtech så är det M8 som borde gå att köpa hos de flesta välsorterade järnhandlare.
Dalton har tumgänga som kan vara lite knöligare att få tag i, men har du ett från Speedtech så är det M8 som borde gå att köpa hos de flesta välsorterade järnhandlare.
- RannerKing
- Crew Member

- Skoter: Boondocker RE 800-15 RangerKing 500- 98
Vanlig stoppskruv går att använda i de pinnar med M-gäng. Dessa skruvar finns i de flesta järnhandlare.
Stoppskruv med tumgänga går att få tag på, men det är inte troligt att det finns på härnhandlarnas hyllor och är det så att dom kan beställa handlar det troligen om en hel kartong.
Stoppskruv med tumgänga går att få tag på, men det är inte troligt att det finns på härnhandlarnas hyllor och är det så att dom kan beställa handlar det troligen om en hel kartong.
Det finns nog inget släkte som är så tålmodiga och accepterar så mycket konstigheter som just skoterägare.
// Mattias
-
Chris
- LynxTalk Member
- Skoter: Boondocker 3900DS, 800 , 2016
Vet du bara dimenssionen så är det bara att kolla upp på ebay i England...finns hur mycket skruvar som helst och brukar inte blir mycket i frakt...brukar finnas att köpa påsar med typ 5i och uppåt.
- oskaar
- LynxTalk Member
- Skoter: Lynx Enduro 600 H.O - 04
Tackar
Visste inte ens att de fanns stoppskruv att köpa löst.
Men vad blir det för dimension? Viktskruven är 6,3 mm till skillnad mot en m6 och har kortare gängstigning.
Men vad blir det för dimension? Viktskruven är 6,3 mm till skillnad mot en m6 och har kortare gängstigning.
-
Chris
- LynxTalk Member
- Skoter: Boondocker 3900DS, 800 , 2016
6,4mm = 1/4" UNC är väl den med vanlig gänging och är det fingängat är det UNF.
UNC har 20 gängor / tum och UNF har 28 gängor /tum
Hät t.ex finns stoppskruvar( finns ju mycket som helst detta var första jag hittade)
http://www.ebay.co.uk/itm/Grub-screws-1 ... 3cdbd6706d
(grub screws på engelska)
UNC har 20 gängor / tum och UNF har 28 gängor /tum
Hät t.ex finns stoppskruvar( finns ju mycket som helst detta var första jag hittade)
http://www.ebay.co.uk/itm/Grub-screws-1 ... 3cdbd6706d
(grub screws på engelska)