Ny crossover

"Vilken skoter ska jag köpa"-frågor.
_Skalman
Rookie Member
Skoter: Ski-doo MXZ 550 -10

Ny crossover

Inlägg av _Skalman »

Hej alla! :)

Ska byta till en ny skoter, men är lite osäker på vad jag vill ha.
Jag tror att en crossover med 600 motor skulle vara lagom. De maskiner jag har tittat på är:

Lynx boondocker 600 e-tec 2014
Lynx xtrim 600 e-tec 2014
Ski-doo renegade backcountry 600 e-tec 2014

Körningen består av ganska mycket ledkörning, men vill även kunna åka ut på lite expeditioner utanför leden och leka på någon myr ibland.

Vad tror ni skulle fungera bäst av dessa maskiner?
Användarens profilbild
RannerKing
Crew Member
Crew Member
Skoter: Boondocker RE 800-15 RangerKing 500- 98

Re: Ny crossover

Inlägg av RannerKing »

Boondockern bör fungera bra på leden, bara du är medveten om att den har mountainmatta och smalt mellan skidorna. Lätt till varmgång och lite vinglig med andra ord.

Backcountryn och X-trimen är nog lika bra på leden. BC har smalare mellan skidorna och borde således vara lättare att handskas med utanför leden, men har då kortare matta.

Jag hade valt Backcountryn pga. högre kvalitetskänsla.

Du har inte funderat på en Boondocker 800 3700 2012 eller 2013? Riktigt bra fjädring och fungerar riktigt fint i lössnö. Samma pengar eller billigare i inköp, och troligen inte stor skillnad i försäkring. Boondocker 800-2012 med 44mm originalmatta (Många har fått 57mm monterat) klarar garanterat ledkörningen utan problem. Jag har 57mm på min och det fungerar ändå rätt problemfritt.
Det finns nog inget släkte som är så tålmodiga och accepterar så mycket konstigheter som just skoterägare.

:hello: // Mattias
_Skalman
Rookie Member
Skoter: Ski-doo MXZ 550 -10

Inlägg av _Skalman »

Ja, har tittat rätt mycket på Boondocker 800 2012, tycker att det är väldigt fina maskiner, hittar man en fin begagnad sådan så! :) Är dock lite orolig att det blir superdyr försäkring i och med att det är en 800?
Användarens profilbild
RannerKing
Crew Member
Crew Member
Skoter: Boondocker RE 800-15 RangerKing 500- 98

Inlägg av RannerKing »

Jag är född 1989 och betalar 5500 i helförsäkring per år.
Det finns nog inget släkte som är så tålmodiga och accepterar så mycket konstigheter som just skoterägare.

:hello: // Mattias
Skriv svar