Visserligen tycker jag att Xtrimdynan är snyggare men jag vill nog ändå ha en Boondockerdyna, ska åka förbi handlaren och höra någon dag, känns inte som att jag vill betala 3790 för en till dyna iaf
LYNX - 2014
- mackE
- LynxTalk Member
- Skoter: Boondocker 3700 800 -14
Re: LYNX - 2014
Fick ett samtal från min handlare i dag där dom meddelade att min BD 3700 800 kommer att levereras med samma säte som på Xtrim SC. Det berodde tydligen på att BRP tyckte att RE-modellerna skulle ha bättre sittkomfort
Visserligen tycker jag att Xtrimdynan är snyggare men jag vill nog ändå ha en Boondockerdyna, ska åka förbi handlaren och höra någon dag, känns inte som att jag vill betala 3790 för en till dyna iaf
Ska passa på att fråga hur man ska få något fäste på fotstegen då också.
- RannerKing
- Crew Member

- Skoter: Boondocker RE 800-15 RangerKing 500- 98
Där tycker jag att dom ska sponsra med en BD säte om det är ett sådant du vill ha.
Dom kan ju inte ändra hur mycket som helst från specifikationerna!
Dom kan ju inte ändra hur mycket som helst från specifikationerna!
Det finns nog inget släkte som är så tålmodiga och accepterar så mycket konstigheter som just skoterägare.
// Mattias
- oskaar
- LynxTalk Member
- Skoter: Lynx Enduro 600 H.O - 04
Alltså är fotot från fabriken eller är det nån som fotat sin egen? För jag vet att det finns dom som redan fått hem sin BD.
- Stoft
- Crew Member

- Skoter: Boondocker 3900 850 -18
- Kontakt:
Tror det ska vara fotat i någon butik men Dan Rogers som kör för Lynx/ÅF i Norge (?) har skrivit nu på BRP Rideout att det ska på något sorts halkskydd i alla fall.
- Stoft
- Crew Member

- Kontakt:
Rättar mig själv. Var och kollade på 39an idag hos Oktan i Östersund. Det blir inget mer grepp på fotstegen dom är klar så här. 37an kommer med X-Trim dyna, hos Oktan fick man dock välja om man ändå ville ha den dynan som visas på bilderna.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
-
Doktorn
- LynxTalk Member
- Skoter: Lynx BoonDocker DS 3900 800R E-Tec -14
He bli no bra hänna ska ni se. Måste ju prova innan man kan säga nå. Fotstegen på IQ440 är/var ju helt släta och nog gick he bra och köra.
Sent from my HTC One using Tapatalk
- Stoft
- Crew Member

- Kontakt:
Dom kändes rätt styva ändå, hoppar man lagomt och inte gör 20m hopp med stenhård landning så ska det inte vara några problem. Är det klent med grepp så tänker jag dra i skruvdubb 
Hjälpte till på Nila Fritid i går kväll och monterade ihop ett par 3900or. Fotstegen kändes rejält styva och stabila, snudd på lika rejäla som på Freeride/XRS. Visar dom sej vara lite halkiga är det ett enkelt och billigt problem att fixa, misstänker dock att dessa fotsteg inte är så halkiga som folk inbillar sej.
Provkör innan ni kapar, det är mitt råd.
Dessa borde funka kalas
http://roxspeedfx.com/product/grip-strips.htm
Dessa borde funka kalas
-
Doktorn
- LynxTalk Member
- Skoter: Lynx BoonDocker DS 3900 800R E-Tec -14
Re: Sv: LYNX - 2014
Var det smal eller bred framvagn på dom? Alla 3900 800 som kommit till Piteå hade den breda framvagnen så man får vänta ett tag till pga att finnarna gjort fel...simon skrev:Hjälpte till på Nila Fritid i går kväll och monterade ihop ett par 3900or. Fotstegen kändes rejält styva och stabila, snudd på lika rejäla som på Freeride/XRS. Visar dom sej vara lite halkiga är det ett enkelt och billigt problem att fixa, misstänker dock att dessa fotsteg inte är så halkiga som folk inbillar sej.
Dessa borde funka kalas
Vi mätte inte men vi stod och kollade och på de två 800 vi satte ihop och nog såg det ut att vara 101 cm framvagnen (mätt med superprecist kl21:00jobbatheladagenögonmått
). 600an hade dom "förböjda" a-armarna så den är smal.