advmalmin skrev:Hur e de med secundären / remmen?
Är remmen ovanför skivorna eller under kanten?
Tänker "om de ligger på kraft"..
Om du startar skotern "upplyft" med växeln i.. vill mattan snurra då ?
RannerKing skrev:Hoppar växel i om du gasar till lite grann när du trycker spaken mot växelläge?
Jag har kommit så långt i mina efterforskningar att primärvariatorn är bytt till en "Powerbloc ALT", original ska vara IBC /BBD enligt manualen. Kan ju vara att den inte synkar harmoniskt med sekundärvariotorn. Remmen som sitter på, Max 1108M2 är kanske inte originalremmen, så den kanske inte synkar så bra mot variatorerna?
Om jag har tålamod, alltså provar lägga in en växel och om det inte funkar så gasar jag lite så sekundären flyttar sig lite så får jag så småningom in en växel, men så kan jag inte hålla på.
Remmen ligger nog under kanten skulle jag vilja säga, eller jämns med, men definitivt inte ovanför.
1. Jag har skoterlyft
2. Mattan snurrar inte på tomgång.
3. Växeln går att vålda in (med lite gaspådrag), men det är ju inte att rekomendera.
4 .Jag har plockat bort remskyddet så jag kan se hur allt funkar.
5. Remmen (med kylkuggar) är bara sliten på yttersidan, alltså mot primärens rörliga skiva.
Kanske är det så att variatorerna inte linjerar som dom ska??
6. Jag har märkt att det finns en "liten, liten" tendens till tjuvdrarg av sekundär-variatorn. Oftast är den helt stilla. Jag märker det lilla, lilla tjuvdraget mest när jag går ur en växel (tomgång), då drar den fram sekundären lite, lite grand och växeln går inte att lägga in. För att få in växeln igen måste jag varva lite så sekundären eventuellt kommer i läge igen.
Oj, det blev lite långt inlägg, men vad gör man inte, för att få det att funka?
/Ville