Rave-800 ( 2001 - 2004 ) ??
-
korkenmefjomp
- LynxTalk Member
- Skoter: RE 3700 -22, Rave 800 -05
Re: Rave-800 ( 2001 - 2004 ) ??
hur äre med hand/tum värmare, är de standard på alla dessa modeller?
Mvh Emil
- 2stroke
- Crew Member

- Skoter: LYNX R&D Prototype.
- Kontakt:
Ja.korkenmefjomp skrev:hur äre med hand/tum värmare,
är de standard på alla dessa modeller?
// 2stroke
* Var lojal mot ditt märke, behåll dina märkes kunskaper här på LynxTalk Forumet !! *
Kontakt : 2stroke@LynxTalk.se
* Var lojal mot ditt märke, behåll dina märkes kunskaper här på LynxTalk Forumet !! *
Kontakt : 2stroke@LynxTalk.se
-
korkenmefjomp
- LynxTalk Member
Var upp till östersund igår å kollade på 2 ravear!
kollade först på en rave 800 -04. utseendemässigt såg den förjävlig ut, vanvårdad enlig mig. men maskinellt gick den som ett skott! drog en sväng på en åker, å den ville resa sig även fast jag inte höll stummt! (verkade som killen som hade den va väldigt motorintresserad, gården va full me godsaker, så han prioriterade nog mera att motorn gick bra å inte putsningen!)
och sedan kollade jag på en rave 800 -01 (den som jag egentligen var intresserad av från början, utan back å allt annat onödigt skit
)
i jämförelse med den andra så var den i nyskick. jag blev förälskad å slog till på den!
tusen tack för all hjälp gossar!
stäng tråden
kollade först på en rave 800 -04. utseendemässigt såg den förjävlig ut, vanvårdad enlig mig. men maskinellt gick den som ett skott! drog en sväng på en åker, å den ville resa sig även fast jag inte höll stummt! (verkade som killen som hade den va väldigt motorintresserad, gården va full me godsaker, så han prioriterade nog mera att motorn gick bra å inte putsningen!)
och sedan kollade jag på en rave 800 -01 (den som jag egentligen var intresserad av från början, utan back å allt annat onödigt skit
i jämförelse med den andra så var den i nyskick. jag blev förälskad å slog till på den!
stäng tråden
Mvh Emil
- RannerKing
- Crew Member

- Skoter: Boondocker RE 800-15 RangerKing 500- 98
Låt tråden ligga öppen för framtida bruk.
Det finns nog inget släkte som är så tålmodiga och accepterar så mycket konstigheter som just skoterägare.
// Mattias
-
korkenmefjomp
- LynxTalk Member
Låter bra det Rannerking, står ju mkt intressant här!korkenmefjomp skrev:Var upp till östersund igår å kollade på 2 ravear!
och sedan kollade jag på en rave 800 -01 (den som jag egentligen var intresserad av från början, utan back å allt annat onödigt skit)
stäng tråden
Ska tilllägga en sak!
En skillnad som jag märkte mellan 04an å 01an när jag provkörde!
04an där svarade bättre på gasen på låga varv än va 01an gjorde.
Vet inte om de kan bero på att de va HO på 04an kanske, omöjligt att säga egentligen med tanke på att båda maskinerna hade stått hela sommarn å va nyuppstartade.. å ja körde dom inte riktigt varm heller när ja vred ur dom (och jag tröck inte helt stummt heller eftersom det var barmark på guppiga åkrar med halhögt gräs)...
Vidare kan det vara 100 andra olika grejjer som spelade in t.ex. variator inställning, variator skick, motor å motorskick.. så jag låter min iaktagellse hänga lite fritt i luften så att säga!
Mvh Emil