I denna tråd läggs allt som har med Polaris 2014 att göra.
Presenteras officiellt: 2013.03.04
Polaris - 2014
- 2stroke
- Crew Member

- Skoter: LYNX R&D Prototype.
- Kontakt:
Polaris - 2014
// 2stroke
* Var lojal mot ditt märke, behåll dina märkes kunskaper här på LynxTalk Forumet !! *
Kontakt : 2stroke@LynxTalk.se
* Var lojal mot ditt märke, behåll dina märkes kunskaper här på LynxTalk Forumet !! *
- RannerKing
- Crew Member

- Skoter: Boondocker RE 800-15 RangerKing 500- 98
Re: Polaris - 2014
Har efter en massa funderingar inte lyckats förstå hur Polaris RMK kan vara så lättburkad och enkel att skråköra med. Har ej kört en själv, men dom är ju erkänt lättkörda. RMK:s smalate läge på framvagnen är ju till och med bredare än min Boondocker på smalaste läget. Varför måste Summiten vara 9cm smalare mellan styrstålen, ha en boggie som viker sig och en matta med mjuk kant för att komma nära...?
En kompis till mig var till Burandt och körde RMK där borta, när han kom tillbaka sålde han sin Summit XM 146" som precis var inkörd. Anledningen har jag beskrivit ovan...
RMK:n är marginellt lättare, men kan omöjligt spela så stor roll.
Kan motorn sitta högre upp än i REX, XP, XM? Är det någon som kommer åt att mäta?
Vad tror ni? Någon som testat RMK:n?
En kompis till mig var till Burandt och körde RMK där borta, när han kom tillbaka sålde han sin Summit XM 146" som precis var inkörd. Anledningen har jag beskrivit ovan...
RMK:n är marginellt lättare, men kan omöjligt spela så stor roll.
Kan motorn sitta högre upp än i REX, XP, XM? Är det någon som kommer åt att mäta?
Vad tror ni? Någon som testat RMK:n?
Det finns nog inget släkte som är så tålmodiga och accepterar så mycket konstigheter som just skoterägare.
// Mattias
- RannerKing
- Crew Member

Eller så har jag helt fel. Summit XM är i kapp och förbi.
http://www.sledtrax.se/articles/1213/me ... ndex.shtml
Men inte utan sin smala framvagn och "tippa-lätt" bakdel...
Förvånande att RMK inte hade bra fotsteg trots allt...
http://www.sledtrax.se/articles/1213/me ... ndex.shtml
Men inte utan sin smala framvagn och "tippa-lätt" bakdel...
Förvånande att RMK inte hade bra fotsteg trots allt...
Det finns nog inget släkte som är så tålmodiga och accepterar så mycket konstigheter som just skoterägare.
// Mattias
- 2stroke
- Crew Member

- Skoter: LYNX R&D Prototype.
- Kontakt:
RannerKing skrev:Länk: http://www.sledtrax.se/articles/1213/me ... ndex.shtml
De hade säkert jätte roligt när de gjorde testen men texten är ju bara en massa utfyllnad.
Sen så jämför de inte Äpple mot Äpple utan man blandar Banan mot Äpple osv.
Man tar dessutom inte minsta hänsyn till grund konceptet till respektive maskin är tänkt att användas.
Man kan inte förvänta sig att en Oljetanker skall bli ett JAS flygplan bara för att man klistrar några dekaler på chassit som indikerar djupsnö !!
// 2stroke
- RannerKing
- Crew Member

Kommenterade det också... BD 3900 hör inte riktigt till det gänget.
Annars tycker jag testet var bra, maskinerna verkade prestera som man förväntade sig enligt Specifikatinerna.
Annars tycker jag testet var bra, maskinerna verkade prestera som man förväntade sig enligt Specifikatinerna.
// Mattias
-
Snövilde
- LynxTalk Member
- Skoter: Lynx 39a, Summit -06
2stroke skrev:Man kan inte förvänta sig att en Oljetanker skall bli ett JAS flygplan bara för att man klistrar några dekaler på chassit som indikerar djupsnö !!