Boondocker-800 (2011 -->) Variatorkit och trim... ?
- superpalten
- LynxTalk Member
- Skoter: Lynx X-trim 600 SC -12
Re: Boondocker-800 (2011 -->) Variatorkit och trim... ?
Visst är det CRA kitet som Diablo använder?
http://heelclickerclutching.com/snowmob ... rimary.php
Vad skiljer det i pris mellan DJ kit och Diablos?
Lynx X-trim 600 SC -12
Yamaha SRX 440 -80
Yamaha Exciter 440 -78 -81
SkiDoo SS 25 -84
Yamaha SRX 440 -80
Yamaha Exciter 440 -78 -81
SkiDoo SS 25 -84
- RannerKing
- Crew Member

- Skoter: Boondocker RE 800-15 RangerKing 500- 98
Ja, något sådant ska det väl vara.
Men snabbare i början och mer tryck i slutet, men det är inte riktigt samma som högre tillslag.
Hade varit otroligt om "fjädern" jag skrev skulle finnas, drog bara till med något som exempel.
Men snabbare i början och mer tryck i slutet, men det är inte riktigt samma som högre tillslag.
Hade varit otroligt om "fjädern" jag skrev skulle finnas, drog bara till med något som exempel.
Det finns nog inget släkte som är så tålmodiga och accepterar så mycket konstigheter som just skoterägare.
// Mattias
- Meanis
- LynxTalk Member
- Skoter: RMK "Scandibeast" -15
Armarna är likadana resten är eget, ramper, fjädrar, helix osv.superpalten skrev:Visst är det CRA kitet som Diablo använder?
- Stoft
- Crew Member

- Skoter: Boondocker 3900 850 -18
- Kontakt:
Boondocker-800 (2011 -->) Variatorkit och trim... ?
Rannerking, läste i en annan tråd att du åker 19/45 drevning.
Jag tror du tjänar mycket på att gå upp till 22-23/45 istället, även 24/45 kan fungera!
Jag tror du tjänar mycket på att gå upp till 22-23/45 istället, även 24/45 kan fungera!
- RannerKing
- Crew Member

Det var ju planen drån början. Tänkte ju minst gå upp till 20-45.
Pratade med DJ om detta, han rekommenderade att köra 19-45. Detta skulle tydligen fungera bäst.
Vissa körde med ännu lägre drevning till och med.
Så jag ska försöka köra på detta, får jag inte varvtalen att bli mer konsekventa efter jag monterat nya rullar är planen att gå upp i drevning.
Pratade med DJ om detta, han rekommenderade att köra 19-45. Detta skulle tydligen fungera bäst.
Vissa körde med ännu lägre drevning till och med.
Så jag ska försöka köra på detta, får jag inte varvtalen att bli mer konsekventa efter jag monterat nya rullar är planen att gå upp i drevning.
Det finns nog inget släkte som är så tålmodiga och accepterar så mycket konstigheter som just skoterägare.
// Mattias
2,83/8t drivhjul + 19/45drev + 8100rpm + 1:1 utväxling = 117,32kmh
+ 0,83 utväxling = 141,35kmh
om inte en 800a orkar en högre utväxling så e de nog dax
att ägaren bantar en skvätt
+ 0,83 utväxling = 141,35kmh
om inte en 800a orkar en högre utväxling så e de nog dax
att ägaren bantar en skvätt
- RannerKing
- Crew Member

Jepp, bantning är ett måste. I alla fall 20kg måste bort så man hamnar närmare 60kg...
Nae, som sagt var planen att gå upp i drevning för länge sedan men skaparen av kittet rekommenderade inte det. Så ska se om jag får det att fungera innan jag drevar upp.
Om det inte fungerar som det ska och jag har drevar upp och sedan rådfrågar honom, kan man ju vara rätt säker på vad han svarar att jag ska göra därnäst...
Så 19-45 kommer sitta monterat tillsvidare.
Nae, som sagt var planen att gå upp i drevning för länge sedan men skaparen av kittet rekommenderade inte det. Så ska se om jag får det att fungera innan jag drevar upp.
Om det inte fungerar som det ska och jag har drevar upp och sedan rådfrågar honom, kan man ju vara rätt säker på vad han svarar att jag ska göra därnäst...
Så 19-45 kommer sitta monterat tillsvidare.
// Mattias
- Stoft
- Crew Member

- Skoter: Boondocker 3900 850 -18
- Kontakt:
Inte för att vara sådan men dreva upp redan nu.
Tror det kommer vara svårt att få den att gå riktigt bra med den drevningen. Du måste bromsa sekundären så mycket på grund utav att det går så pass lätt, med en mer normal drevning så kommer det bli lättare att justera in den och dessutom kommer du känna ett bra mycket rejälare driv!
Tror det kommer vara svårt att få den att gå riktigt bra med den drevningen. Du måste bromsa sekundären så mycket på grund utav att det går så pass lätt, med en mer normal drevning så kommer det bli lättare att justera in den och dessutom kommer du känna ett bra mycket rejälare driv!
- Meanis
- LynxTalk Member
- Skoter: RMK "Scandibeast" -15
+1Stoft skrev:Inte för att vara sådan men dreva upp redan nu.
+2Stoft skrev:Inte för att vara sådan men dreva upp redan nu.