Racing-440 ( 2001 ) Släcker/bränner tändstift... ?
Re: Racing-440 ( 2001 ) Släcker/bränner tändstift... ?
Jag har 22,5 lågfart och 320/330 huvudmunstycke
och nålar (6EHY2-59) i 2'a läget.
Funkar fint.
och nålar (6EHY2-59) i 2'a läget.
Funkar fint.
- älvhöjdingen
- LynxTalk Member
- Skoter: Polaris Assault 800 -09
Okey,
Du har alltså nästan lika munstycken som jag,
Jag har 320 på båda bara, satt lika som på din innan jag bytte, men jag satte i två lika.
Är det någon speciell anledning till att köra med två olika ?
En fråga om nålar bara...
Hur ställer jag dom och vart sitter de ?
Är skitdålig på förgasare nämligen...
Du har alltså nästan lika munstycken som jag,
Jag har 320 på båda bara, satt lika som på din innan jag bytte, men jag satte i två lika.
Är det någon speciell anledning till att köra med två olika ?
Hur ställer jag dom och vart sitter de ?
Är skitdålig på förgasare nämligen...
- RannerKing
- Crew Member

- Skoter: Boondocker RE 800-15 RangerKing 500- 98
Sitter i trotteln, du har clips som du ändrar läge på för att ge mer eller mindre bränsle.
Läs denna: http://www.mikuni.com/pdf/vmmanual.pdf
Nummer 8 & 9 på sida 2 är nålen och clipset.
Läs denna: http://www.mikuni.com/pdf/vmmanual.pdf
Nummer 8 & 9 på sida 2 är nålen och clipset.
Det finns nog inget släkte som är så tålmodiga och accepterar så mycket konstigheter som just skoterägare.
// Mattias
- älvhöjdingen
- LynxTalk Member
Okey, tackar!
Provade nu att stoppa i den 310 munstycken samt flyttade nålarna till läge 2 nedifrån, skulle ha satt dom på andra uppifrån kom jag på sen men.
Efter jag gjort det så körde jag bara 100m och lasta den sen på kärra, och den lilla svängen gick den fint. Men idag när jag åkt i väg och skulle åka gick maskinen rent sagt skit, igen!!! Gick på en cylinder och blöddra och hade sig, så bestämmde mej för att flytta tillbaka nålarna, då jag trodde dä kunde va dom som jävlades, då jag flyttat dom åt fel håll. Men efter jag gjort dä så vägrade den gå på ena cylindern, trots att den förra helgen gått skapligt på samma inställning men en storlek större munstycken bara, och då gick den lite fett...
Fattar inte vad som är fel, börjar ge upp ite smått nu...
Provade nu att stoppa i den 310 munstycken samt flyttade nålarna till läge 2 nedifrån, skulle ha satt dom på andra uppifrån kom jag på sen men.
Efter jag gjort det så körde jag bara 100m och lasta den sen på kärra, och den lilla svängen gick den fint. Men idag när jag åkt i väg och skulle åka gick maskinen rent sagt skit, igen!!! Gick på en cylinder och blöddra och hade sig, så bestämmde mej för att flytta tillbaka nålarna, då jag trodde dä kunde va dom som jävlades, då jag flyttat dom åt fel håll. Men efter jag gjort dä så vägrade den gå på ena cylindern, trots att den förra helgen gått skapligt på samma inställning men en storlek större munstycken bara, och då gick den lite fett...
Fattar inte vad som är fel, börjar ge upp ite smått nu...
- RannerKing
- Crew Member

Det bör väl vara utbytbara "nålsäten" eller vad det nu heter, i dina gasare. Kan dom vara slitna?
Det finns nog inget släkte som är så tålmodiga och accepterar så mycket konstigheter som just skoterägare.
// Mattias
- älvhöjdingen
- LynxTalk Member
Är det hålet som nålarna går ner i det eller? För det har jag inte kollat än, men kan slå en koll imorrn på det i så fall.
- RannerKing
- Crew Member

Ja, precis.
Äldre modellen VM gasare gick dom att byta på. Har för mig att dom rätt ofta var boven i dramat vid mysko bränslefel.
Nu är jag för dåligt insatt i hur slitna säten skulle uppträda, men just nu börjar du låta rätt less så det kanske är värt att kika på.
Äldre modellen VM gasare gick dom att byta på. Har för mig att dom rätt ofta var boven i dramat vid mysko bränslefel.
Nu är jag för dåligt insatt i hur slitna säten skulle uppträda, men just nu börjar du låta rätt less så det kanske är värt att kika på.
// Mattias
- älvhöjdingen
- LynxTalk Member
Okey, får kolla hur det ser ut i mina,
Det är ju TMX förgasare i min maskin och de verkar ju vara lite småspeciella å hålla på med...
Det är ju TMX förgasare i min maskin och de verkar ju vara lite småspeciella å hålla på med...
- 2stroke
- Crew Member

- Skoter: LYNX R&D Prototype.
- Kontakt:
Då felet är konstaterat till ena förgasaren så finns det bara 3 saker som kan strula:älvhöjdingen skrev:Japp, felet sitter i ena förgasarn, följer efter när man skiftar sida på dem.
* Otät nålventil.
* Fel flotörhöjd.
* Galet bestyckad alternativt galet justerad.
Det är dessa parametrar du har att spela med.
BTW: Har du "PRIMER" på maskinen ?
// 2stroke
* Var lojal mot ditt märke, behåll dina märkes kunskaper här på LynxTalk Forumet !! *
Kontakt : 2stroke@LynxTalk.se
* Var lojal mot ditt märke, behåll dina märkes kunskaper här på LynxTalk Forumet !! *
- 2stroke
- Crew Member

- Skoter: LYNX R&D Prototype.
- Kontakt:
älvhöjdingen skrev:En fråga om nålar bara...
Hur ställer jag dom ?
älvhöjdingen skrev:Flyttade nålarna till läge 2'a nedifrån,
skulle ha satt dom på 2'a uppifrån kom jag på sen.

// 2stroke