Rave-600 SDI ( 2008 ) Ljuddämpare glöder RÖD + felkods problem... ?

Allt om R-Evo chassiet. (2005-2009)
höggrund
LynxTalk Member
Skoter: rave 600 sdi

Re: Rave-600 SDI ( 2008 ) Ljuddämpare glöder RÖD + felkods problem... ?

Inlägg av höggrund »

problemet funnet, jag monterade ett xenonkit med canbus som leverantören lovade inte skulle störa annan elektronik. men vid monteringen så om man satt ballasten mot jord gick inte skotern att starta för de första, men vid omplacering av ballast så gick den som den skulle( trodde jag iaf) men efter lite forskning nu så gör den nått så att tändningen backar ca. 60 Grader, vilket gör att den tänder bränslet ut i avgasröret.. har kollat tändningen med stroboskop med och utan xenon kit. och kommit fram till att de ändrar tändningen...

därför brann även avgastemp givaren upp.. så nu hoppas jag att kolvarna klarat sej...

så nu fick personbilen xenon ist :D
Användarens profilbild
Lynxfun
Crew Member
Crew Member
Skoter: Lynx Commander

Re: Rave-600 SDI ( 2008 ) Ljuddämpare glöder RÖD + felkods problem... ?

Inlägg av Lynxfun »

Aha, Xenonspöket alltså, tyvärr är du varken den första eller sista som drabbas av det, hoppas det räcker med EGT:n....

Har undvikit Xenon själv, iofs ligger ett kit i garaget sedan drygt 4 år men efter att en synnerligen "elkunnig" person då förklarat hur man bör koppla in på SDI för att vara säker på att slippa påverkan i eller runt ECU så vart det liggandes i bra ha lådan.
Ännu besvärligare på en Etec då man bör lägga det med mer än 4 sekunders fördröjning dvs sist i de 4 olika "strömpåslagen".
Skriv svar