Sida 1 av 1

V1300 till V1000/V800

Postat: 14 oktober 2021, 00:39
av Amazon_Sleper
Går de å byta motor från V1300 till V1000 eller V800 eller skiljer allt ?
Det gäller Klubbens ledskoter.
Blev på lurade ett as från en firma å nu har samma firma dömt ut motorn som skrot tydligen,
så tänkte kika på de själv.

Re: V1300 till V1000/V800

Postat: 14 oktober 2021, 20:33
av 2stroke
:think: Om jag inte minns fel så är V1300 och V1000 typ lika/samma motor
medans V800 är en helt egen motor.

Vad gäller det för maskin och årsmodell ?

Re: V1300 till V1000/V800

Postat: 14 oktober 2021, 20:50
av Amazon_Sleper
Var det ja hade ett minne av med att 1300 i princip var en borrad 1000 å 800 en egen motor.
Vet inte exakt årsmodell men är en Röd Expedition så 08~09 där omkring.
Är surt då klubben blev pålurad denna maskin av lokal handlare.
V1300 är ju känd för sina värmeproblem.
Denna maskin har stått mer på verkstad hos denna handlare än den har varit ute och dragit sladd.
Så nu har samma handlare dömt ut den som skrot, så tänkte se om de går å få ordning på den själv istället.

Re: V1300 till V1000/V800

Postat: 15 oktober 2021, 07:36
av simon
Är inte alla dom där V-motorerna mer eller mindre problembarn? Kamkedjesträckare som rasar osv?!?

Re: V1300 till V1000/V800

Postat: 15 oktober 2021, 09:48
av Amazon_Sleper
Nja problembarn vet ja inte om ja håller med om men V1300 hade jävulska värmeproblem å är väl någon V800 som sträckan gått på.
Men med tanke på de är samma motor som sitter i Can-Am så är de väl relativt få som haft problem.
Sett till hur många som finns.