Finlandia matta på Rajd-52 ?

Prata om allt mellan himmel och jord.
Användarens profilbild
2stroke
Crew Member
Crew Member
Inlägg: 2322
Blev medlem: 18 februari 2011, 14:37
Skoter: LYNX R&D Prototype.
Ort: Gällivare
Kontakt:

Re: Finlandia matta på Rajd-52 ?

Inlägg av 2stroke »

Lynx re skrev: 4 januari 2024, 13:26 Jaha ja nu har man provkört lite och hittills verkar det funka !
Då väntar vi på videoklipp :rock:
// 2stroke

* Var lojal mot ditt märke, behåll dina märkes kunskaper här på LynxTalk Forumet !! *

Kontakt : 2stroke@LynxTalk.se
Lynx re
LynxTalk Member
Inlägg: 178
Blev medlem: 26 september 2011, 12:11
Skoter: Rajd 52 X2,Lynx 40, Winha 80, Ockelbo 300-1968
Ort: Arvika

Re: Finlandia matta på Rajd-52 ?

Inlägg av Lynx re »

2stroke skrev: 8 januari 2024, 20:13
Lynx re skrev: 4 januari 2024, 13:26 Jaha ja nu har man provkört lite och hittills verkar det funka !
Då väntar vi på videoklipp :rock:
Har kört litegrann men får den inte att gå bra än.
Vissa stunder funkar det bra för att sedan plötsligt tappa orken helt och börjar att baktända 🤔
Bytte till en Tillotson förgasare samt bytte packningar mellan förgasare, distans och insug då jag misstänker tjuvluft.
Även tätat med packningsklister runt själva insugspackningen så blir det inte bättre nu så kanske det är packningen på vevaxeln som läcker....
Jag kunde gjort allting tusen gånger bättre, men nu gjorde jag inte det.
Användarens profilbild
2stroke
Crew Member
Crew Member
Inlägg: 2322
Blev medlem: 18 februari 2011, 14:37
Skoter: LYNX R&D Prototype.
Ort: Gällivare
Kontakt:

Re: Finlandia matta på Rajd-52 ?

Inlägg av 2stroke »

Lynx re skrev: 16 februari 2024, 11:32 Har kört litegrann men får den inte att gå bra än.
Vissa stunder funkar det bra för att sedan plötsligt tappa orken helt och börjar att baktända 🤔
Bytte till en Tillotson förgasare samt bytte packningar mellan förgasare, distans och insug då jag misstänker tjuvluft.
Även tätat med packningsklister runt själva insugspackningen så blir det inte bättre nu så kanske det är packningen på vevaxeln som läcker....
:think: Nyheter om tillståndet på patienten ? :think:
// 2stroke

* Var lojal mot ditt märke, behåll dina märkes kunskaper här på LynxTalk Forumet !! *

Kontakt : 2stroke@LynxTalk.se
Lynx re
LynxTalk Member
Inlägg: 178
Blev medlem: 26 september 2011, 12:11
Skoter: Rajd 52 X2,Lynx 40, Winha 80, Ockelbo 300-1968
Ort: Arvika

Re: Finlandia matta på Rajd-52 ?

Inlägg av Lynx re »

2stroke skrev: 2 mars 2024, 03:08
Lynx re skrev: 16 februari 2024, 11:32 Har kört litegrann men får den inte att gå bra än.
Vissa stunder funkar det bra för att sedan plötsligt tappa orken helt och börjar att baktända 🤔
Bytte till en Tillotson förgasare samt bytte packningar mellan förgasare, distans och insug då jag misstänker tjuvluft.
Även tätat med packningsklister runt själva insugspackningen så blir det inte bättre nu så kanske det är packningen på vevaxeln som läcker....
:think: Nyheter om tillståndet på patienten ? :think:
Nu startar den inte alls av någon anledning... :bad:
Bytte ut ena tändspolen som var dålig och nya tändkablar/hattar.
Min fundering är nu om det kan bero på dåliga brytare så det inte blir rätt i tändläget?
Jag kunde gjort allting tusen gånger bättre, men nu gjorde jag inte det.
Skriv svar