Commander 900 ACE ( 2017 ) Rasslar i växellåda... ?

Allt om Lynx bredbandare.
v-g
Rookie Member
Skoter: 59 V1000 & Commander 900 ace

Commander 900 ACE ( 2017 ) Rasslar i växellåda... ?

Inlägg av v-g »

Hej

Lite ny men har snokat ikring här ett tag innan

Nåväl har en Commander 2017 900 ace som jag tycker ”raslar” i lådan man hör det när man står bredvid och även när man kör typ.

Oljan är ren och fin (tyvärr inte bytt den ännu så inte kollat bottensats) och över nivåplugg.

Skotern har gått dryga 400 mil i fjällvärlden så borde ju ha gått någorlunda på finkörning. Inga problem att växla annat än att man får gasa till lite för att växeln ska hoppa in ibland.

Det är vid vissa hastigheter dvs det låter inte hela tiden.

Ska byta oljan snarast jag kommer mig till stan men är det fler som låter lika är det ju samma ändå sen. :think:

Lådan är ju av den slappare sorten och det kanske är normalt men man blir ju orolig! Vill gärna inte ha haveri så bäst att fråga! :lovelynx:
Användarens profilbild
DrMussla
LynxTalk Member
Skoter: Boondocker 3900 DS, Larven, Finlandia GLX, MXZ440

Re: Commander 900 ACE ( 2017 ) Rasslar i växellåda... ?

Inlägg av DrMussla »

v-g skrev:Hej

Lite ny men har snokat ikring här ett tag innan

Nåväl har en Commander 2017 900 ace som jag tycker ”raslar” i lådan man hör det när man står bredvid och även när man kör typ.

Oljan är ren och fin (tyvärr inte bytt den ännu så inte kollat bottensats) och över nivåplugg.

Skotern har gått dryga 400 mil i fjällvärlden så borde ju ha gått någorlunda på finkörning. Inga problem att växla annat än att man får gasa till lite för att växeln ska hoppa in ibland.

Det är vid vissa hastigheter dvs det låter inte hela tiden.

Ska byta oljan snarast jag kommer mig till stan men är det fler som låter lika är det ju samma ändå sen. :think:

Lådan är ju av den slappare sorten och det kanske är normalt men man blir ju orolig! Vill gärna inte ha haveri så bäst att fråga! :lovelynx:
Lådorna på dessa maskiner rasslar / ljummar detta beror mkt på att motorn är såpass tyst därav detta transmissions ljud.
v-g
Rookie Member
Skoter: 59 V1000 & Commander 900 ace

Inlägg av v-g »

DrMussla skrev:Lådorna på dessa maskiner rasslar / ljummar detta beror mkt på att motorn är såpass tyst därav detta transmissions ljud.
Ante mig det skulle vara så men skönt att höra att det inte är något ”fel”.
Man får väl helt enkelt vänja sig vid ljummandet/rasslandet helt enkelt.
BRP borde kunna slipa in dreven bättre tycker man.
:think:
Min Yeti 59 tycker jag inte alls har samma (miss)ljud som denna trots 13 år äldre. :lovelynx:
Användarens profilbild
DrMussla
LynxTalk Member
Skoter: Boondocker 3900 DS, Larven, Finlandia GLX, MXZ440

Inlägg av DrMussla »

v-g skrev:
DrMussla skrev:Lådorna på dessa maskiner rasslar / ljummar detta beror mkt på att motorn är såpass tyst därav detta transmissions ljud.
Ante mig det skulle vara så men skönt att höra att det inte är något ”fel”.
Man får väl helt enkelt vänja sig vid ljummandet/rasslandet helt enkelt.
BRP borde kunna slipa in dreven bättre tycker man.
:think:
Min Yeti 59 tycker jag inte alls har samma (miss)ljud som denna trots 13 år äldre. :lovelynx:
Du har ju garantin kvar så om du vill kan du ju åka in och påtala problemet med missljudet så får åf göra ett "case" på din maskin.
Har du tur kan du får en utbyteslåda på garantin.
MBerggren
LynxTalk Member
Skoter: Commander 600R, Xterrain 3900 600R

Inlägg av MBerggren »

Upplever min 2018 lika.
Man får nog vänja sig.
Har haft inne min pga ett annat problem och då gick man igenom hela drivlinan.
Allt var bra...
Skriv svar