2015 Boondocker / stötdämpare
-
- LynxTalk Member
- Skoter: Lynx Finlandia
2015 Boondocker / stötdämpare
Inom kort kommer en servicebulletin gällande en 2015 Boondocker-modell. Man misstänker att ett antal maskiner kan ha lämnat fabriken med en boggiestötdämpare monterad åt fel håll. Om skotern används kan stötdämparen knäckas.
Jag vet inte vilken Boondocker-modell det handlar om, men handlarna lär få denna bulletin vilken dag som helst. Ni som har en 2015 Boondocker och tänker åka under jul kan ju kolla med er handlare, eller i alla fall slå ett öga på boggien så att inget är uppenbart felmonterat.
Jag vet inte vilken Boondocker-modell det handlar om, men handlarna lär få denna bulletin vilken dag som helst. Ni som har en 2015 Boondocker och tänker åka under jul kan ju kolla med er handlare, eller i alla fall slå ett öga på boggien så att inget är uppenbart felmonterat.
- 2stroke
- Crew Member
- Skoter: LYNX R&D Prototype.
- Kontakt:
Re: 2015 Boondocker / stötdämpare
// 2stroke
* Var lojal mot ditt märke, behåll dina märkes kunskaper här på LynxTalk Forumet !! *
Kontakt : 2stroke@LynxTalk.se
* Var lojal mot ditt märke, behåll dina märkes kunskaper här på LynxTalk Forumet !! *
Kontakt : 2stroke@LynxTalk.se
Bra att du meddelar kan rädda många timmars problem.
-
- LynxTalk Member
- Skoter: Lynx Boondocker 3700 800-15
Detta gäller Boondocker 3900-15 och x-trim 2015 men lika bra att kolla oavsett modell för att vara säker
Gäller detta 600 och 800? Kan någon ta en bild så man vet åt vilket håll dämpar ska sitta?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Främre dämparen ska sitta så att fjädern är uppåt och bakre dämparen ska sitta så att fjädern är bakåt.
Rangern min hade i alla fall dämparna åt rätt håll.
Rangern min hade i alla fall dämparna åt rätt håll.
- Stram vaier
- LynxTalk Member
Min fjær er framover og det er den på 2011 BD også
Det verkar stämma, enligt sprängskissen så sitter bakre fjädern framåt på boondocker 800:an men på 600:an bakåt.
Kan det vara så enkelt att KYB dämparna ska vara monterade med fjädern framåt medans HPG dämparna monteras med fjädern bakåt?
Kan det vara så enkelt att KYB dämparna ska vara monterade med fjädern framåt medans HPG dämparna monteras med fjädern bakåt?
- Stram vaier
- LynxTalk Member
Det kan være det ja:)
Främre är väl rätt men inte den bakre
Ska man ringa ÅF eller ska man ge sig på att försöka vända den själv?