X-Trim 600 SDI ( 2006 ) Går bara på en cylinder vid belastni

Allt om R-Evo chassiet. (2005-2009)
xetix
LynxTalk Member
Skoter: Lynx X-trim 600 SDI -06

Re: X-Trim 600 SDI ( 2006 ) Går bara på en cylinder vid bela

Inlägg av xetix »

Jaaa... då var den ihopplockad, relativt.
Pumpade i lite bensin i vuxenleksaken, och den starta efter några drag.. lät som den gick på en. Stängde och starta igen direkt, gick upp nu på båda.. lät helt ok. För lite tryck/bensin första gången?

Iaf gick helt ok nu lät den stå ett par min, sen gick den ner på en cyl igen. WTF?!
Kollade nu pickupslangen till vuxenleksaken, heltom, tog lös vuxenleksaken.. Slut på soppa i den.

Drog lös på andra sidan tanken i vinkeln.. Såg rätt så torrt ut, provade suga lite i den som går ner mot mekaniska pumpen, fick inte nån kallsup av bensin.
Min slutsats, den pumpar inte.. Verkar rimligt.. Så nu till frågan, varför pumpar den inte?
Tror inte något är felkopplat, stog ju in och out på pumpjäveln. Den sista sattes till vevhusventilation.

Tankar/idèer? Blir att slita lös den där pumpjäveln igen och kika antar jag.

Finns det någon sprängskiss till bränslepumpen? Hittade inte någon på epc.brp.com
xetix
LynxTalk Member

Inlägg av xetix »

Update:
Man blir ju irreterad på sig själv ibland...
Plockade isär pumpen igen, såg ut enligt bild..

Tyckte att "packningen" såg dålig ut sist jag hade isär den, men håller säkert till sommarn.
FEL FEL FEL att tänka så. Kollade noggrannare denna gång, gamla slangrester är vad det var, sitter ingen jävla packning där! Så ventilerna där satt ju fast i gamla slangresterna sen den var uppe sist och torkade fast.

Bör ha varit kraftigt reducerad kapacitet i den där pumpen i och med att den troligt inte hållit tätt.
Blir att testa en ny uppstart imorgon och se om den börjar pumpa något.

Positiva från det hela är att man börjar få lite teknik för att få bort den där pumpen, kapade 2h sen första försöket! :)
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
xetix
LynxTalk Member

Inlägg av xetix »

Progress!

Nu startar den, går som en klocka, båda pumparna pumpar soppa som aldrig förr! :)

Men inget gott som inte kommer med något ont...
Motorlampan blinkar, ca 1-2ggr/sek osäker. Båda givarna på insuget sitter i, finns det någon annan givare som kan orsaka att den blinkar?

Då jag plocka ihop den, dök det helt plötsligt upp en kontakt som jag fan inte hittar nån kompis till, så gissningsvis kan det vara den, men var ska den sitta!?!? Letat runt motorn men hittar inget.

Kontakten är en hona gjord för en hane med 3 stift, kabelfärgerna vit, lila och brun-svart. Den kommer ut ur kabelhärvan som kommer ner vid kylartanken och som jag tror går till spridarna och givaren på inre luftburken.
Tankar vad den kan gå, och finns det någon som har ett elschema till den här kärran?
xetix
LynxTalk Member

Inlägg av xetix »

Mera progress...
Missade kontakten till tps:en, ingen mer blinkande motorlampa! :)

Bara hoppas det finns lite tid att prova nån hårdkörning i helgen då.
Skriv svar