Bredbandar - Vad heter de äldre modellerna?

"Vilken skoter ska jag köpa"-frågor.
Skogsbonden
Rookie Member
Skoter: Tundra 1984

Bredbandar - Vad heter de äldre modellerna?

Inlägg av Skogsbonden »

Jag är ute efter en bredbandare för enklare vedkörning, spårdragning och kortare familjeturer och letar efter en bredbandare. Önskan vore en Commander, men då den är väl dyr fortfarande så kikar jag på äldre modeller. Då blir det lite krångligt att hålla rätt på vilka modeller jag ska söka bland med alla beteckningar. Är det någon på forumet som har koll?

Jag letar alltså en arbetsmaskin "light" 3-6 år gammal och vill orientera mig bland modellerna. Om jag förstår rätt så är vissa touringmaskiner i stort sett samma som arbetsmaskinerna. Letar efter föregångarna till Commander 600 SDI, Adventure Grand Tourer 600 resp Yeti 59, modellerna som är några år äldre än årets. Gärna också om ni har erfarenheter om de olika modellerna samt om något skiljer sig mellan årsmodellerna som man bör veta om.

Mvh

Lars
Användarens profilbild
RannerKing
Crew Member
Crew Member
Skoter: Boondocker RE 800-15 RangerKing 500- 98

Re: Bredbandar - Vad heter de äldre modellerna?

Inlägg av RannerKing »

Det finns inte direkt någon föregångare som är lik Commandern som kom 2009. Den maskin som är mest "lik" av årsmodellerna innan skulle enligt mig vara Yeti 600 SDI men denna är knappt jämförbar med Commander. Yeti 600 SDI verkar man kunna få för 50-60 000:-
En commander går väl att hitta för ca. 20 000:- till men man får då en mycket modernare maskin.

Hur mycket är du villig att lägga ut på en lämplig skoter..?

Lynx Yeti 600 SDI:
Bild

Här hittar du en del att läsa om Commandern: http://www.lynxtalk.se/forum/viewforum.php?f=28
Det finns nog inget släkte som är så tålmodiga och accepterar så mycket konstigheter som just skoterägare.

:hello: // Mattias
Skriv svar