Leverans av 2022 maskinerna... ?

Prata om allt mellan himmel och jord.
Uggen 6
LynxTalk Member
Inlägg: 5
Blev medlem: 13 december 2021, 22:57
Skoter: Väntar på en Shredder 3700 Turbo

Leverans av 2022 maskinerna... ?

Inlägg av Uggen 6 »

Hejsan gott folk,
är det någon som fått leveransbesked på sin 2022 Lynx.
Min handlare kan inte ge mig något besked då han säger att han ej får något besked från BRP :think:
Tänkte höra här då om någon har nån info :think: :think: :think:
Tack på förhand :santa:
Stugsittaren
LynxTalk Member
Inlägg: 9
Blev medlem: 6 januari 2022, 17:12
Skoter: Beställd Rave 850 2022

Re: Leverans av 2022 maskinerna... ?

Inlägg av Stugsittaren »

Ja då fick jag meddelandet att en Lynx Rave 850 levererats till min handlare.
Dock utan el start och ice ripper matta.
Lite surt men jag vet nu att jag får en maskin.
Elstart har handlaren på hylla så vi får se hur detta landar
SS440-80
LynxTalk Member
Inlägg: 300
Blev medlem: 14 mars 2011, 17:25
Skoter: Boondocker RE 3700 850 E-Tec
Ort: Fredriksberg

Re: Leverans av 2022 maskinerna... ?

Inlägg av SS440-80 »

Är ju lite märkligt att de inte monterat elstart och rätt (din) matt på den?
Det är ju halvledare och annan elektronik som är bristvara, inte gummi :think:
Men troligtvis så är det väl inte din förbeställda maskin du får, utan en standard som handlaren varit lycklig nog att få in.
Fast jag tycker nog att det är märkligt att tillverkarna inte börjar att skruva ihop maskinerna direkt,
som kommer som pre-order redan under vårkanten....
De har en fast kund och vet exakt vad kundens maskin ska utrustas med, alltså bara att börja att skruva.
Borde kunna vara leverans på dessa till Snöskoterns Dag tycker jag.
Stugsittaren
LynxTalk Member
Inlägg: 9
Blev medlem: 6 januari 2022, 17:12
Skoter: Beställd Rave 850 2022

Re: Leverans av 2022 maskinerna... ?

Inlägg av Stugsittaren »

Du har helt rätt, det är en osåld maskin. Men jag har dragit dom i smutsen lite så dom skickade denna och nämnas bör att bara jag har beställt den modellen här. Ice ripper är en brist vara har jag hört. Så även skumgummi till dynor. Lynx prioriterar USA kunder och där har en tsunami m dessa modeller gått ut
Stugsittaren
LynxTalk Member
Inlägg: 9
Blev medlem: 6 januari 2022, 17:12
Skoter: Beställd Rave 850 2022

Re: Leverans av 2022 maskinerna... ?

Inlägg av Stugsittaren »

Just nu känner jag att även om Lynx sku sälja rymdraketer för en spottstyver så väljer jag något annat. Jag e inte bitter :P
SS440-80
LynxTalk Member
Inlägg: 300
Blev medlem: 14 mars 2011, 17:25
Skoter: Boondocker RE 3700 850 E-Tec
Ort: Fredriksberg

Re: Leverans av 2022 maskinerna... ?

Inlägg av SS440-80 »

Lugn nu :D Du har ju skotervinter kvar fortfarande, när vi stackare i södra snöbältet börjar valla upp vattenskidorna :'(
Så du hinner åka även om det blir en sen leverans av dina extragrejer.

Klart att Lynx levererar för brinnande livet till nordamerika.
Deras första chans där, och de får bara inte misslyckas med att göra förstagångskunderna nöjda.
Stugsittaren
LynxTalk Member
Inlägg: 9
Blev medlem: 6 januari 2022, 17:12
Skoter: Beställd Rave 850 2022

Re: Leverans av 2022 maskinerna... ?

Inlägg av Stugsittaren »

Det förstår jag åxå men jag skiter nu i det. Jag får glädja mig med att jag kommer att köra nytt strax. Köp upplevelsen har inte vart bra kan jag konstatera. Väl medveten om att det finns folk som inte fått sina maskiner och kanske inte får någon heller
simon
LynxTalk Member
Inlägg: 478
Blev medlem: 8 maj 2012, 07:49
Skoter: Freeride 850 154" -22

Re: Leverans av 2022 maskinerna... ?

Inlägg av simon »

Tar du ut den maskinen misstänker jag att du blir utan elstart, jag har det på att det inte går eftermontera på 850, eller?

Vill du byta till ett märke utan leveransproblem så får du nog byta hobby helt och hållet!!
Inget märke håller vad dom "lovat" i år !!
Och det är inte nog med att det jävlas med komponentförsörjningen, hela världens containertrafik är i fullständigt kaos också så även om delar finns kan dom bli liggande i fel hamn i veckor väntandes på transport.

Kan tänka mig att om du "dragit din ÅF i smutsen", vad du nu menar med det,
över något dom inte rår över så blir dom inte särskilt upprörda om du handlar någon annan stans nästa år.
Stugsittaren
LynxTalk Member
Inlägg: 9
Blev medlem: 6 januari 2022, 17:12
Skoter: Beställd Rave 850 2022

Re: Leverans av 2022 maskinerna... ?

Inlägg av Stugsittaren »

Jag har inte dragit någon återförsäljare i smutsen eftersom dom inget kan göra.
Tvärt om så har jag hela tiden sagt att återförsäljarna är helt utan möjlighet att leverera maskiner som inte finns.
Vad jag har efterfrågat är leverans information och frågat varför amerikaner kör omkring med dessa maskiner men inte skandinaver då började Lynx svara på mina frågor.
Detta har löst sig på ett helt annat sätt.
Jag är den enda som beställt en sådan maskin här och plötsligt levereras en till.
Den är då min. Vad är oddsen för det ?

Jag kan knappast kritisera Yamaha eller Skidoo för vad dom ev gör mot sina kunder jag har helt enkelt inga affärer med dom.
Om jag beställer grejer för 200TKr + så anser jag att jag sitter i position att tala med den jag gör affärer med. Inget konstigt med det.

Jag fick en ny bil för ett tag sedan 3 veckor sedan. Köp upplevelsen var överlägsen. Efter att jag beställt kärran fick jag vet att den kommer att tillverkas då, när den blev tillverkad fick jag veta att den är tillverkad men saknar delar. Vi vet inte när delarna kommer. I oktober fick jag veta att planen var att bilen ska levereras i december. I november fick jag veta att bilen är klar och fick ett reg nummer. Bilen levererades i december. Det är bra kundvård säger jag
Skriv svar