X-Trim 800 RE ( 2010 ) Bra att veta... ?

Allt om REX chassiet. (2009-2013)
Richard_åre
Rookie Member
Skoter: Lynx X-trim 800 RE

X-Trim 800 RE ( 2010 ) Bra att veta... ?

Inlägg av Richard_åre »

Hej och hallå! Ny här...

Jag har precis köpt en x-trim 800 ( 2010 ) med ca 380 mil på mätaren, kanonskick, fullservad osv.
Dock så pratade jag idag med en "förståsigpåare" som totalt sågade den modellen då det bl a skulle vara nåt knas med kolvar mm.
Även miltalet tyckte han lät konstigt, var så lite mil så det måste vara ngt fel på den osv osv.
Blev lite skeptisk och skraj att man gjort ett riktigt dåligt köp enl bättre vetande.
Vad har ni andra för erfarenheter/åsikter ? :'(

Mvh Richard
Mr_Smurf
LynxTalk Member

Re: Lynx x-trim 800 RE

Inlägg av Mr_Smurf »

Lyssna inte på förståsigpåaren.

Om du kör hårt med den kan remmen gå varm och slitas ut rätt fort så då kan du få fixa lite extra ventilering runt variatorn men i övrigt ska det inte vara något speciellt med den årgången.

Är den fullservad och alla bulletiner är åtgärdade ska den annars inte rappla mer än någon annan skoter.

Om den är i kanonskick i övrigt så är inte 380 mil på en 2010 alls orimligt, det är många som inte kör mer än 70 mil per år.
DrDryyls
LynxTalk Member
Skoter: Xtrim SC 600 e-tec (2017)

Re: X-Trim 800 RE ( 2010 ) Bra att veta... ?

Inlägg av DrDryyls »

Jag har en sånn skoter med samma miltal så det är inte omöjligt att den gått så lite.
Kolla att plastkuddarna längst fram på boggieskenorna är utbytta mot den nya typen (ge din BRP-handlare serienumret på skotern så kan de kolla att de är utbytta och så klart även kolla att andra servicebuletiner är gjorda) . Det var inte gjort på min och jag var mycket nära att hugga in boggieskenan i mattan då ena kudden sprack.
Skriv svar