Har ett drygt och störande ljud från bromsskivan på min x-trim.
Ljudet är skallrande och jag har upptäckt att när jag håller i bromsskivan så slutar det låta, någon som varit med om något liknande och kan tänkas veta vad som är dåligt? har kollat på sprängskisser och det ser ut som att skivan endast sitter med en liten kil på axeln stämmer detta? skotern har rullat 500 mil.
X-Trim 800 ( 2008 ) Skramlande bromsskiva... ?
- Stoft
- Crew Member

- Skoter: Boondocker 3900 850 -18
- Kontakt:
Re: Skramlande bromsskiva Xtrim 800 -08
Samma sak på alla, kilen och axeln slits. På min gamla R-Evo så glappade skivan en centimeter minst.
Re: Xtrim 800 ( 2008 ) Skramlande bromsskiva... ?
Okej så då är de alltså bara riva bort kedjehuset och byta kilen eller brukar axeln bli så dålig att den lär bytas?
- Stoft
- Crew Member

- Skoter: Boondocker 3900 850 -18
- Kontakt:
Det går nog ganska fort att axeln blir dålig om kilen är sliten.
Men kilen lär inte kosta många kronor och är väl värd att byta om det inte går att se med ögat om det är slitet. BRP Artnr #507021300
Men kilen lär inte kosta många kronor och är väl värd att byta om det inte går att se med ögat om det är slitet. BRP Artnr #507021300
felet är åtgärdat,fick det ordnat på garantin från firman där jag köpte skotern.
Dom fick byta axel,kil och bromsskiva och självklart belägg.Så nu är det i toppskick inför vintern
))
Dom fick byta axel,kil och bromsskiva och självklart belägg.Så nu är det i toppskick inför vintern