Diskutera kring nya Lynx MY 2015

Träffar, leder, touring, gps och allmänt skotersnack.
Gul_Snö
Rookie Member
Skoter: Ski-Doo summit 600 E-TEC

Re: Diskutera kring nya Lynx MY 2015

Inlägg av Gul_Snö »

Chris skrev:Undrar när Lynxarna fär den nya RFDESSen som kommer nästan på alla Ski-Doo iår. nästa år kanske? Den behöver ju inte vara fasttryckt lika noggrannt på samma sätt som DESS idag.
tror dom har den iår? såg ut som en "kula" på instrumenteringen i nån bild eller vid jag sett tidigare
Användarens profilbild
mackE
LynxTalk Member
Skoter: Boondocker 3700 800 -14

Inlägg av mackE »

Gul_Snö skrev:
Chris skrev:Undrar när Lynxarna fär den nya RFDESSen som kommer nästan på alla Ski-Doo iår. nästa år kanske? Den behöver ju inte vara fasttryckt lika noggrannt på samma sätt som DESS idag.
tror dom har den iår? såg ut som en "kula" på instrumenteringen i nån bild eller vid jag sett tidigare
Jag har också sett den bilden, vore konstigt om dom inte kommer med den till 2015.
Har bett min handlare kolla upp om det går att uppgradera och vad det i så fall skulle kosta.
lerling
LynxTalk Member
Skoter: X-trim 600 e-tec -09

Inlägg av lerling »

Ranger 49 ser sjukt fin ut, men var dom tvungen och göra den längre i mattan och kam? räckte inte 3900 eller vad tycker ni?
Chris
LynxTalk Member
Skoter: Boondocker 3900DS, 800 , 2016

Inlägg av Chris »

Enligt Dan som kört prototyperna så var det rfDESS på dom...så det borde ju komma på produktionsmaskinerna också.

Jag skall nog montera den nya isrivaren som sitetr original på nya PPS boggien på 39an...funkar ju att backa med utan att fälla upp
Boondocker by Chris
På Facebook
Användarens profilbild
mackE
LynxTalk Member
Skoter: Boondocker 3700 800 -14

Inlägg av mackE »

Chris skrev:Jag skall nog montera den nya isrivaren som sitetr original på nya PPS boggien på 39an...funkar ju att backa med utan att fälla upp
Ja dom såg smidiga ut, om det skulle behövas några specialtillverkade delar för att få dom att passa på dom gamla skenorna så kan du tillverka en uppsättning extra åt mig direkt ;)
Användarens profilbild
Stoft
Crew Member
Crew Member
Skoter: Boondocker 3900 850 -18
Kontakt:

Inlägg av Stoft »

Jo visst verkar det som att nya Dessen kommer om man kollar på hemsidan.
Bild
Admin

Kontakt:
info@lynxtalk.se
Användarens profilbild
Lynxfun
Crew Member
Crew Member
Skoter: Lynx Commander

Inlägg av Lynxfun »

lerling skrev:Ranger 49 ser sjukt fin ut, men var dom tvungen och göra den längre i mattan och kam? räckte inte 3900 eller vad tycker ni?
Håller med, intressant fattigmanssummit eller vad man vill kalla den.

Det behöver nog vara den längre mattan för att få maskinen att bli den snögångare man vill att det ska vara.
49 Rangerchassiet bär ju på en del extra vikt jämfört med Foxarna.

Förlängningen ser misstänkt lik den Doo har till SC 5 och den är rätt enkel att justera mjuk/hård/uppflippat så beroende på brukaren är det säkert lätt att få den att vara relativt smidig även på hårt underlag trots den långa mattan.

Sedan handlar det med största säkerhet om att erbjuda olika varianter (segmentering) till marknaden, vill man ha LTS så blir det Doo och vill man ha långt blir det denna i Skandinavien
comsys
LynxTalk Member
Skoter: Lynx 49 E-Tec

Inlägg av comsys »

lerling skrev:Ranger 49 ser sjukt fin ut, men var dom tvungen och göra den längre i mattan och kam? räckte inte 3900 eller vad tycker ni?
kam höjden var väl å ta i tycker jag. 51mm hade räckt. Men längden blir perfeckt :)
dsan
Rookie Member
Skoter: 49 ranger 600 ace

Inlägg av dsan »

49:an är som att min dröm har blivit uppfylld. Hade ju gärna kunnat vara några kilo lättare, men man kan ju int få allt här i världen.
Den blir grym... :lovelynx:
RSV
LynxTalk Member
Skoter: '14 Xtrim 900ACE

Inlägg av RSV »

Bara så synd att dom inte förstod att klämma in 900 ACE'n i Rangern. 900 ACE och 39-kammars mattan hadde varit perfekt för mig. :)

Jag håller tummarna för 2016... :tumme:
Skriv svar