Numera låser BRP bulten med en annan bult istället för ett E clip som dom använt tidigare. Om man hade vetat det. (Rundad skalle.)

Tänkte att dom bara har skippat E clipet och endast använt Loctite, plastbrickan som fjädern trycker mot täcker för lilla hålet som man ser på bild. Nåja, ny bult sen ut och åka igen.

--------------
2
Här är ett klipp på Hi Torque rulle mot original.
Hi rullen snurrar lättare och längre och sätter man tryck mot rullarna och snurrar så rullar originalrullen märkbart trögre, suger fast lite.
Hi Rulle 0mil
Original knappt 10mil
--------------------------
3
Här jämför jag tre helixar med olika miltal och även en eftermarknads bussning och även hur glapp den rörliga skivan är.
Det är väldigt konstigt att BRP inte tillhandahåller bussningar till helix och rörliga skivan överhuvudtaget. Helix 1 = 240mil, hur slut är bussningarna på REX / XP maskinerna som börjar ha gått över 600mil? , och rekomenderar ÅF då att man måste köpa en ny rörlig skiva och helix? Tror inte ens 3500kr räcker för dom delarna.
Att rörliga skivan är märkvärt glapp redan vid knappt 10mil gör mig orolig.
Det ska såklart vara ett visst glapp så bussningen kan glida men ju mer sliten dom blir desto mer lägger sig rörliga skivan snett och glider trögare och växlar då också trögare. (?)
Helix 1: 240mil
Helix 2: Knappt 10mil
Helix 3: Hi torque rollers bushing 0mil
Så vad är era tankar kring det här? Diskutera fritt.
