Lynx i Nordamerika?
-
- LynxTalk Member
- Inlägg: 64
- Blev medlem: 8 oktober 2012, 20:48
- Skoter: Xtrim SC 600 e-tec (2017)
Lynx i Nordamerika?
Någon som vet om LYNX ska introduceras i Nordamerika framöver?
Var snack för nått år sedan om det men det dog ju som ut.
Nu såg jag på Instagram att både Snowgoer och SleadHead24/7 är i Finland och kör LYNX.
Är det bara en slump att de är där samtidigt och kör/gör reportage?
Eller är det aktuellt igen med LYNX i Nordamerika?
Var snack för nått år sedan om det men det dog ju som ut.
Nu såg jag på Instagram att både Snowgoer och SleadHead24/7 är i Finland och kör LYNX.
Är det bara en slump att de är där samtidigt och kör/gör reportage?
Eller är det aktuellt igen med LYNX i Nordamerika?
- 2stroke
- Crew Member
- Inlägg: 2327
- Blev medlem: 18 februari 2011, 14:37
- Skoter: LYNX R&D Prototype.
- Ort: Gällivare
- Kontakt:
Re: Lynx i Nordamerika?
LYNX skall inte börja säljas i Nordamerika.
Då och då kommer dock Nordamerikanska tidningar över hit och provkör,
det är inte första gången.
Redan nu så byggs alla Ski-Doo's sk. arbetsmaskiner i LYNX fabriken
och skeppas sedan över till Nordamerika där detta segment är mycket litet.

Då och då kommer dock Nordamerikanska tidningar över hit och provkör,
det är inte första gången.
Redan nu så byggs alla Ski-Doo's sk. arbetsmaskiner i LYNX fabriken
och skeppas sedan över till Nordamerika där detta segment är mycket litet.

// 2stroke
* Var lojal mot ditt märke, behåll dina märkes kunskaper här på LynxTalk Forumet !! *
Kontakt : 2stroke@LynxTalk.se
* Var lojal mot ditt märke, behåll dina märkes kunskaper här på LynxTalk Forumet !! *
Kontakt : 2stroke@LynxTalk.se
- RannerKing
- Crew Member
- Inlägg: 2401
- Blev medlem: 22 februari 2011, 22:33
- Skoter: Boondocker RE 800-15 RangerKing 500- 98
- Ort: Vittangi/ Kiruna
Re: Lynx i Nordamerika?
Ski-doo folk från Canada är hit till Kiruna och kör Lynx skotrar varje år.
Dom längtar väl efter nått som dom inte kan få...
Dom längtar väl efter nått som dom inte kan få...
Det finns nog inget släkte som är så tålmodiga och accepterar så mycket konstigheter som just skoterägare.
// Mattias

-
- LynxTalk Member
- Inlägg: 64
- Blev medlem: 8 oktober 2012, 20:48
- Skoter: Xtrim SC 600 e-tec (2017)
Re: Lynx i Nordamerika?
Ok, blev bara fundersam då det va två amerikanska skotermedia som va i Finland och körde samtidigt.
-
- LynxTalk Member
- Inlägg: 90
- Blev medlem: 19 februari 2013, 11:15
- Skoter: Lynx Boondocker -16 4100 DS 800 e-tec
- Ort: Umeå/Vilhelmina
Re: Lynx i Nordamerika?
Läste också den där! Skulle ju va lite kul om finnarna fick skicka lite maskiner till andra sidan pölen 

Tar man sig lös själv har man inte kört fast, bara parkerat olägligt
Lynx Boondocker 4100 DS -16 (2016-)
Ski Doo Summit X 800 -11 (2013-2016)
Lynx Rave 550 -06 (2011-2013)
Lynx Boondocker 4100 DS -16 (2016-)
Ski Doo Summit X 800 -11 (2013-2016)
Lynx Rave 550 -06 (2011-2013)
-
- LynxTalk Member
- Inlägg: 30
- Blev medlem: 9 april 2013, 15:19
- Skoter: Lynx BoonDocker DS 3900 800R E-Tec -14
- Ort: Piteå
Re: Lynx i Nordamerika?
Jodå hade varit fint 

-
- LynxTalk Member
- Inlägg: 64
- Blev medlem: 8 oktober 2012, 20:48
- Skoter: Xtrim SC 600 e-tec (2017)
Re: Lynx i Nordamerika?
Supertrax spekulerar vidare om LYNX i USA. http://www.supertraxmag.com/article.asp?nid=2601
De hade en helsida i senaste numret också med bilder och text om LYNX
De hade en helsida i senaste numret också med bilder och text om LYNX
-
- LynxTalk Member
- Inlägg: 90
- Blev medlem: 19 februari 2013, 11:15
- Skoter: Lynx Boondocker -16 4100 DS 800 e-tec
- Ort: Umeå/Vilhelmina
Re: Lynx i Nordamerika?
Låter häftigt 

Tar man sig lös själv har man inte kört fast, bara parkerat olägligt
Lynx Boondocker 4100 DS -16 (2016-)
Ski Doo Summit X 800 -11 (2013-2016)
Lynx Rave 550 -06 (2011-2013)
Lynx Boondocker 4100 DS -16 (2016-)
Ski Doo Summit X 800 -11 (2013-2016)
Lynx Rave 550 -06 (2011-2013)
-
- LynxTalk Member
- Inlägg: 10
- Blev medlem: 1 december 2013, 20:16
- Skoter: Lynx Rave RE 800R E-tec
Re: Lynx i Nordamerika?
Det hela har ju att göra med Ski-doo:s motstånd att göra! Efter att skoterbranchen sålt över 400.000 skotrar per år i början på 70-talet, till att under 80-talet sjunkit till omkring 150.000, så vägrade förstås Doo:s ledning att släppa in ytterligare ett starkt märke på den nordamerikanska marknaden när Bombardier köpte Lynx -92. Det är ju inte så svårt att förstå Doo:s argument, efter det stålbadet, och att bara fyra av över hundra tillverkare överlevt. Sen har det väl gått i samma bana, och försäljningen ligger stadigt på 140-150tusen per år. Och tittar man på Lynx marknadsandelar i Europa så kan man förstås dra slutsatsen att Ski-doo kan tappa väldigt mycket försäljning i nordamerika. Det är riktigt trist, och troligen är det bara konsumenten som förlorar på det...
Men samtidigt är det lite småkul att ha ett eget märke som dom stöddiga på andra sidan bara får ta del av genom hörsägen, som dessutom på många punkter är en bättre skoter!
Men samtidigt är det lite småkul att ha ett eget märke som dom stöddiga på andra sidan bara får ta del av genom hörsägen, som dessutom på många punkter är en bättre skoter!